Verwendagje in Coyoacán - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Verwendagje in Coyoacán - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Verwendagje in Coyoacán

Blijf op de hoogte en volg Leonie

31 Augustus 2019 | Mexico, Mexico-stad

Ik voelde me weer totaal uitgeput om 9:00 en belde ma en Loes in Griekenland. Ze zaten op het strand, maar gingen voor het bellen terug naar het appartement waar we even bijkletsten. Mijn klasgenootjes gingen naar Xochimilco vandaag en het was de bedoeling dat ik ook zou gaan, maar ik heb besloten thuis te blijven. Ma en Loes stelden voor er een verwen- en rustdagje van te maken, omdat ik anders toch ook de pad op zou zijn (en dus niet aan school). Ik vond dit een uitstekend idee en was de dag begonnen met Netflix en ben daarna naar Coyoacán gelopen. Ik had nog geen concreet idee wat ik hier wilde doen, maar mezelf ‘verwennen’ klonk me goed in de oren! Ik belandde bij een koffietent waar ik altijd al een koffie wilde halen (want ik had ze al in Tsjechië gevonden) en bestelde hier de americano (gewone koffie), maar ik vroeg wel wat de beste koffieblend was, wat de mix uit Veracruz was – ik heb van mijn thuiskoffie ook al gemerkt dat Veracruz lekkerder is dan Oaxaca. Met mijn koffie to-go ging ik terug naar het plein en heb hier even lekker van de zon en mijn koffie genoten. Toeristen met gidsen liepen over het plein en maakten foto’s van een standbeeld waar ik de dag ervoor nog geposeerd had en waarvan ik niet eens weet wie het is… misschien moet ik mijn huiswerk over Coyoacán iets beter gaan doen! Vervolgens besloot ik een take away te halen bij flor de viento; oftewel het restaurant van gisteren. De bediening is enorm aardig en helpt me goed als ik het gerecht glutenvrij en melkvrij wil maken. Ik liep het restaurant uit met drie kleine tacootjes en nam ze mee naar huis.
Hier heb ik een uur gerust (maar werd alsnog de hele tijd gewekt door blaffende honden – serieus, volgens mij worden ze nooit uitgelaten!!)
Hierna heb ik weer gechilld op mijn computer want mijn handen begonnen stekende pijn te doen en ik was nog steeds extreem moe. Ik appte wat met Hakvoort en daarna Maria die zich voorbereidt naar Straatsburg te gaan, en ik zag dat Arianna net is verhuisd naar Brussel!
In de middag heb ik “Falling Inn Love” gekeken, wat een cliché romantische film was, maar het was precies wat ik nodig had. Hierna heb ik me rotgelachen, want Suus stuurde me een foto met Milo op de feestweek, waarna we nog zelfs hebben geskypt (het was 1u ’s nachts daar).
In de avond heb ik “Murder Mystery” gekeken en inderdaad, ik ben mijn bed zowat niet uitgekomen vandaag, want ik voelde me verlamd, maar wat heb ik een heerlijke dag gehad!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 123
Totaal aantal bezoekers 84588

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: