Indigenous Museum - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Indigenous Museum - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Indigenous Museum

05 September 2019 | Mexico, Mexico-stad

Vanmorgen heb ik lekker relaxed mijn ontbijtje gegeten, waarna ik mijn e-mails checkte. Gérald en Celia vroegen hoe het ging en ik had inderdaad een mailtje van Alethia. Ze vertelde me dat haar vader cardioloog is en dat hij dus een goed netwerk van dokters heeft waaronder een goede reumatoloog dus ze staat erop dat ik daarheen ga. Verder vond ze het erg jammer voor me en zou ze me vandaag bellen.
Ik vroeg of ik met Gérald meekon, aangezien ik een keer niet langs de mannen met geweren wilde lopen via Taxquena en toen hij me om 8u vroeg of ik binnen 20 min daar kon zijn, moest ik toch echt even heel erg opschieten. Snel heb ik alles afgewast en ben ik naar Coyoacan centrum gelopen. Daar trof ik Gérald aan die met een Mexicaanse vrouw aan het praten was over de beste weg die we zouden kunnen nemen. We moesten een stukje lopen en namen de bus vlakbij de markt naar Altavista. We stonden wat in de file maar zijn uiteindelijk bij de bus-metro aangekomen. Daar zat Graham op ons te wachten en op na een paar overvolle exemplaren te hebben gewacht, konden we plaatsnemen in een iets minder volle. Na een toiletbezoek bij Starbucks en een andere bus (eerst de verkeerde kant op en daarna de goede) waren we iets te laat voor het bezoek maar het maakte hierbuiten want iedereen was te laat met het verkeer. We kwamen zo’n 10:20 pas aan!
We hadden vandaag een bezoek aan het Indigenous museum. We hadden eerst een rondleiding van een man die erg veel kletste en zo hebben we wat uitleg gekregen over wat beelden en oude gebruiken, en hierna hebben we boven wat foto’s gezien.
Graham en ik besloten naar een glutenvrije pizzarestaurant te gaan dat hij had opgezocht voor me en de rest splitte ook op in twee verschillende groepjes. We namen de bus, liepen wat in La Condeza en kwamen uit bij het restaurant. We namen allebei de veggie pizza met geitenkaas en het was mega lekker! Flinterdunne bodem met verse producten: I’m all about that!! Hierna liepen we nog wat rond in Roma en ontdekte ik dat dit waarschijnlijk mijn lievelings area is in Mexico-City: bomen voor de huizen, netjes op straat, goede restaurants en elegante mensen.
We splitsten op en om 18u was ik thuis. Hier heb ik snel eten klaargemaakt en ben ik rond 19h gaan slapen!