Ziekmelding - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Ziekmelding - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Ziekmelding

Blijf op de hoogte en volg Leonie

05 September 2019 | Mexico, Mexico-stad

Vanmorgen ben ik best productief geweest: ik heb de tekst voor regionalisme afgelezen en heb me gefocust op de teksten voor violence, voordat ik om 11u richting Gerald liep om samen naar uni te gaan - ik ga voortaan via Coyoacan want gister moest ik een half uur lopen voor het busstation, nu maar 15 minuutjes!
We waren de eersten die aankwamen op school. De les van violence was weer interessant. De lerares is enorm gepassioneerd en bracht weer snoepjes mee: honing-saffraan en cranberry-chocolate. We bespraken de artikels die we moesten lezen over wat acts of violence, en we bespraken de verschillen tussen agressie. Ik was helaas op dit moment zo verschrikkelijk moe en mijn rug en handen deden pijn… vandaar dat ik tijdens de les alleen maar kon bedenken: ik kan echt niet naar methodologie van 17-19h vandaag… Toen ik naar het toilet ging, zag ik gelukkig Rodrigo op de gang en ik zei dat ik me niet zo goed voelde en ik vroeg dus of ik naar huis kon. Gelukkig was dit geen probleem als ik Alethia een email zou sturen vandaag.
Na de les vroeg Gérald of iedereen mee zou gaan naar Oaxaca en toen kon ik dus al vertellen dat het hem voor mij niet werd – vooral als ik nu al naar huis zou gaan van school! Ik mis NOOIT een les! Ik vertelde de rest dat ik naar huis zou gaan en ze keken me allemaal erg begripvol aan. Natuurlijk moest ik een traantje wegpinken en kreeg een knuffel van Joyce en iedereen praatte lief met me, en ze willen ervoor zorgen dat ik ook van Mexico kan genieten… ik heb echt de beste groep hier getroffen!
Ik nam de bus en moest helaas staan. Het was ook leuk om te zien dat een vrouw die voor me zat expres opschoof zodat ze twee stoelen in bezit nam, maar op dit moment vond ik alles best, als ik maar haar huis kon. Ik vond het toch ook nog verstandig even wat boodschapjes te halen, want ik merkte vanmorgen dat mijn koelkast vrijwel leeg was… hierna kon ik dus naar huis.
Ik gaf alles een plek en probeerde een dutje te doen. Maar helaas spookten er te veel gedachten door mijn hoofd en heb ik alleen even gelegen – maar dat is denk ook niet verkeerd geweest. Hierna heb ik een heerlijke douche genomen, met Arianna gesproken, en besloot ik tijdens mijn eten The 100 te kijken: ik denk dat ik mijn nieuwe serie gevonden heb hoor! Hiervoor had ik Alethia en Rodrigo een email gestuurd met uitleg en vertelde Rodrigo dat Alethia contact met me zal opnemen. Ik denk dat ze het door zal sturen naar de andere leraren, en aan de ene kant ben ik wel blij dat in ieder geval mijn klasgenoten, Rodrigo en Alethia het weten, zodat ik niet alle druk op me hoef te nemen als ik iets eigenlijk niet aankan. Ik ben vroeg proberen te slapen met wat regengeluiden op mijn koptelefoon!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 84593

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: