Aardbevingoefening... of toch niet?! - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Aardbevingoefening... of toch niet?! - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Aardbevingoefening... of toch niet?!

Blijf op de hoogte en volg Leonie

19 September 2019 | Mexico, Mexico-stad

Vanmorgen heb ik heerlijk van extra veel papaya genoten want mijn druiven waren op!! Tegelijkertijd heb ik een boek gevonden over de persoon die je overal vindt in verband met Cuba (“Che”) en ben ik begonnen met lezen. Het was erg interessant moet ik zeggen!!
Om 8:30 ben ik richting de meiden gaan lopen maar natuurlijk ging ik links in plaats van rechts en dus heb ik een beetje omgelopen. Hier bestelden we een uber en zijn we in een uur naar het museum gereden. Het hing er nog een beetje om waar we zouden zijn om 10u en uiteindelijk stapten we precies uit de auto! De twee grootste aardbevingen van Mexico-City zijn namelijk allebei op deze dag gebeurd en daarom zou er om 10u een oefening zijn waarbij iedereen naar buiten moest. Om 10u stonden we vol verwachting voor het park, maar er gebeurde niet veel langs de weg want iedereen bleef natuurlijk gewoon rijden haha. Er was wel een kleine omroeping maar hard was het niet.
We liepen een stukje door het park en zagen Rodrigo al wachten op een bankje voor het eerste museum van de twee die we vandaag zouden bezoeken. Graham kwam wat later. Het ging over de revolutie en de vrijheid van Mexico. De gids begon in het Engels maar ging uiteindelijk over in het Spaans en toen verloor hij mijn aandacht want in die rolstoel kon je behoorlijk moe worden al zeg ik het zelf!
We hadden allemaal inmiddels al honger gekregen om 12:15 maar hadden een afspraak in een ander museum en dus liepen we een stukje omhoog naar de volgende; dit was een prachtig gebouw dat het kasteel was van Maximilian en Charlotte. We hebben hier de koetsen gezien, een hal dat vroeger werd gebruikt als bowlinggang, een glas-in-lood gang en daarna hebben we nog wat vertrekken gezien voordat we een prachtig uitzicht hadden over de stad met het park voor onze voeten beneden. De vlaggen hingen halfstok door de aardbevingherdenking en hierna vonden we het hoog tijd voor lunch. We hadden een plek gevonden waar we in 15 minuutjes heen konden lopen en het was mediterraans eten (we waren er pas zo’n 15h. Ik had lamskebab op glutenvrij brood en heb er erg van genoten!
Hierna ging ik met Claire en Joyce (Celia is helaas weer ziek) in een uber terug naar huis en onderweg heb ik nog gezellig eventjes met pa gebeld.
Ik was pas om 17h30 thuis omdat ik nog wat water had gehaald. Hier heb ik het boek over Che verder gelezen en heb ik om 18h30 lekker een filmpje gestart en ben ik vroeg gaan slapen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 84121

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: