Weer een dagje school - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Weer een dagje school - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Weer een dagje school

Blijf op de hoogte en volg Leonie

09 Oktober 2019 | Mexico, Mexico-stad

Vandaag kon ik me erg slecht focussen, maar wilde wel naar de les van Violence vandaag. Ik heb me in de ochtend ertoe gezet om te beginnen in een artikel over een theorie over geweld en ben boodschapjes gaan doen. Thuis heb ik nog wat gegeten voordat ik naar school ging. Het voelde alweer als een tijd geleden (een week!) maar nam met dezelfde finesse de bus. Ik liep door Copilco met wederom zonnestralen en in mijn korte mouwen-blousje en lange broek liep ik naar het Humanities-gebouw.
Ik was weer de eerste en voordat de rest het klaslokaal in kwam, praatten de lerares en ik een beetje over haar weekend. Ze was naar een feestdagviering geweest voor een heilige en liet foto’s en filmpjes zien. Drie dansende mannen met vuurwerk op hun rug (wat een traditionele dans is) en allerlei gekleurde grote sterren en andere figuren, omringd met bloemen. Erg mooi! Langzamerhand kwam de rest ook binnen en hebben we het over zelfmoord gehad. Ik snap eerlijk gezegd niet helemaal wat de relatie is tot Euroculture, maar het is een groot probleem hier in Mexico, dus de lerares was erg gepassioneerd.
Na de les ben ik naar huis gegaan en heb Alethia wederom een berichtje gestuurd dat ik niet zou komen. Tijdens de les had ik trouwens al spijt dat ik überhaupt was gekomen, want ik zat alleen maar te geeuwen, mijn houding te veranderen en mijn handen te masseren. Ik was blij dat ik weer thuis was nadat ik via Coyoacán water heb gehaald uit Superama.
Thuis heb ik de documentaire van Cuba verder gekeken, wat geweldig is als ik me niet kan concentreren op lezen en verder heb ik het artikel van de theorie van vanmorgen afgelezen… ik was verrast dat het was gelukt, maar niet geheel ontevreden! Na een aflevering van Cuba was ik om 20h al erg moe en met de blaffende honden ben ik alsnog in slaap gevallen (met oordopjes).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 84285

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: