Artisanale bakkerij in Coyoacán - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Artisanale bakkerij in Coyoacán - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Artisanale bakkerij in Coyoacán

Blijf op de hoogte en volg Leonie

15 Oktober 2019 | Mexico, Mexico-stad

Vanochtend zat ik te twijfelen om naar school te gaan of niet, want vanaf gisteravond heb ik erg last gehad van mijn buik en was ik daarom veel in de badkamer te vinden helaas. Maar eigenlijk had ik wel weer zin om naar school te gaan en mijn klasgenootjes te zien.
Dus na een heerlijke douche heb ik wat gewerkt aan mijn essay voor Art Nouveau en ben ik om 9:15 naar school gegaan. Het was alweer een tijdje geleden, dus de bus was bijna weer nieuw voor me, haha.
Van 10-12 hadden we Regionalisme en Graham had zijn presentatie, die hij zittend naast me deed. De rest nam aantekeningen en na de les ben ik eventjes vijf minuutjes met Graham naar buiten gegaan voor een kleine wandeling voordat we weer terug naar binnen gingen voor de les van Mario van 12-14. Voor het lokaal kwamen we de leraar tegen en hij vroeg hoe het ging. Ik vertelde hem van de uitslag van het ziekenhuis en hij vertelde dat ik het rustig aan moet doen en naar huis kan wanneer ik wil… Hij is erg aardig voor de les, maar tijdens de les voelt iedereen zich nogal onder gesneeuwd. Hij was blij dat ik Mata Hari kende en mocht de rest ervan vertellen; gelukkig had ik precies een boek over haar gelezen van Paolo Coelho in Olomouc!
Na de les nam ik de bus terug naar Coyoacán met Gérald en zijn we brood voor hem gaan kopen in een super toffe artisanale bakkerij op de hoek van het plein. Niet normaal zo goedkoop! Een grote chocoladetaartpunt (die anderhalf keer zo groot is als in Nederland) voor 25 pesos (1eu20) en allerlei kaasvlinders, muffins, broodjes, koekjes, etc. Helaas was er niets glutenvrij, maar ik vond het wel leuk om alles te bekijken… en te ruiken!!
Hierna ben ik terug naar huis gelopen in het heerlijke zonnetje van 26 graden en heb ik thuis nog wat met Marloes gekletst en heb ik nog wat gewerkt aan mijn essay. Ik was alweer vroeg moe dus ben rond 19:30 gaan slapen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 83821

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: