Roma - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Roma - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Roma

Blijf op de hoogte en volg Leonie

19 Oktober 2019 | Mexico, Mexico-stad

Vanmorgen heb ik rustig met mijn fruit en koffie gechilld. Eerlijk gezegd had ik een keer echt geen zin in mijn huiswerk en wilde ik lekker schrijven – en dat heb ik dan ook gedaan. Ik heb vergeleken met de rest de afgelopen tijd volgens mij veel te hard aan school gewerkt, dus ik ben aardig op schema!
Hierna begon het toch een beetje te kriebelen om wat aan school te doen; vandaar dat ik van 10-12 aan mijn Art Nouveau essay gewerkt heb en ik onderzoek heb gedaan naar Spaanse immigranten naar Latijns-Amerika in het begin van de 20e eeuw – joepie.
Ik bleef dit keer in de ochtend thuis, want ik had met Graham afgesproken om een bakkie te doen in Roma.
Om 13h ben ik naar Coyoacán gelopen, niet wetende hoe laat we nu precies afspraken, want de internetverbinding was een beetje kwijtgeraakt. Uiteindelijk nam ik een bos bij de Mercado met de kunstwerken en kwam om 14h aan bij Altavista, waar ik met Graham de metrobus naar Roma nam. Hij was erg excited om naar Café Centro te gaan, dus zijn we hierheen gelopen. Aangezien er niemand in het café zat hebben we een take away genomen en zijn we naar het centrum van Roma gelopen, terwijl we gezellig hebben gekletst over Euroculture en onze plannnen hierna, wat me erg geinteresseerd heeft gemaakt in een phd… maar uiteindelijk loopt alles alsnog anders dan je had gepland, dus ik weet niet of plannen zo slim is voor ons, haha.
We kwamen uit bij een fonteintje en liepen door naar een markt dat een erg gezellige sfeer had met een Mexicaanse zanger en overal eten, natuurlijk, haha. Toen we langs een chocoladekraampje liepen, zei Graham: “Hier hebben ze blijkbaar de lekkerste chocola van heel Mexico”. Ja, dat kon ik me natuurlijk geen twee keer laten zeggen, en dus heb ik een heerlijke 99% bonbon besteld (25 pesos). Het was inderdaad een van de lekkerste stukjes chocola die ik ooit op had – en ik heb er al veel geprobeerd in mijn leven! Hierna liepen we naar een veganistisch glutenvrij restaurant, waar ik drie heerlijke taco’s kon bestellen. Graham liet me ook nog een heksenhuis zien, maar hiervoor kwamen we toevallig langs een Halloween-markt. Hier heb ik een klein zwart-gouden armbandje gekocht!
Na de tour liepen we weer naar een metrobus en daarna nam ik de bus terug naar huis. Ik wist niet echt welke bus ik moest nemen, want het staat niet erg goed aangegeven, maar uiteindelijk toen ik zat, merkte ik dat ik in DE bus zat: degene die ongeveer voor mijn huis stopt, dus ik was zo verschrikkelijk blij! Mijn rug deed op dit moment erg zeer en mijn ogen waren drastisch nodig aan water, dus half gebroken zat ik in de bus terug naar huis.
Hier heb ik heerlijk een aflevering van the Vampire Diaries gekeken met mijn diner en hierna heb ik wat zalf opgesmeerd en een band omgedaan. Ik zag dat mijn hele onderrug rood/blauw was bij mijn ruggengraat… heel raar, maar het zag er wel precies uit hoe het voelde. Helaas kon ik vrij lastig in slaap komen, want ik was ook nog eens benauwd! Maar het is een hele leuke dag geweest.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 84584

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: