Onweer in Coyoacán centrum - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Onweer in Coyoacán centrum - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Onweer in Coyoacán centrum

Blijf op de hoogte en volg Leonie

27 Oktober 2019 | Mexico, Mexico-stad

Vanochtend werd ik weer half verlamd/trillend wakker, dus vond ik het een strak plan om thuis te blijven. Ik begon de dag met een douche en inspiratievideo’s op YouTube. Hierna heb ik nog wat artikelen gelezen voor mijn thesis proposal en ben ik om 11u naar buiten gegaan voor een wandeling… en het was warmer dan gedacht!
Ik kwam uiteindelijk uit bij het museum van interventies (waar we zo’n drie weken geleden zijn geweest) en hier heb ik omheen gelopen en genoten van de hoge groene bomen om me heen. Op de terugweg heb ik nog een parkje bezocht en via Superama ben ik naar huis gelopen; het was een andere route vandaag, wat rustiger en achteraf straatjes, maar het was precies wat ik nodig had. De drukte in de stad wilde ik eventjes vermijden vandaag.
Thuis heb ik geluncht en ben ik weer verder gaan werken aan mijn Art Nouveau essay, want ik had niet per se zin in Netflix.. dat wilde ik voor de avond bewaren!
Ik heb doorgewerkt tot 17u en ondertussen was het gaan regenen. Toen het eventjes droog was, ben ik naar buiten gegaan om mijn decafé te halen. Het was een aparte sfeer, maar geweldig Mexicaans. Ik merkte dat ik ondertussen met een glimlach onder mijn paraplu door Coyoacán liep met onweer om me heen. Omdat de tijd was verzet, was het wat eerder donker/schemerig en kon ik nu met de donkere wolken de lichtjes meemaken in het centrum. De voorbereidingen van de Día de los Muertos is al in volle gang, wat betekent dat kinderen rondlopen met skeletgezichten en verder is alles erg kleurrijk met uitgeknipte papier-maché vlaggetjes. Toen ik weer richting huis ging begon het wat harder te regenen, maar ik ben heelhuids aangekomen.
Thuis heb ik gelijk lekker mijn pyjama aangedaan en heb ik The Wizard of Oz gekeken. Ik had het idee dat mijn doorbloeding enorm slecht was, want mijn hele linkerkant van mijn lichaam voelde verlamd en koud en mijn voeten werden maar niet warm. Zelfs onder de douche had ik kippenvel! Maargoed, ik heb van de film genoten en ben lekker gaan slapen.

Playlist voor dit weekend: https://www.youtube.com/watch?v=s1yhi7Lv3M8&t=627s

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 122
Totaal aantal bezoekers 84338

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: