Día de los Muertos artisanale markt in Coyoacán - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Día de los Muertos artisanale markt in Coyoacán - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Día de los Muertos artisanale markt in Coyoacán

Blijf op de hoogte en volg Leonie

29 Oktober 2019 | Mexico, Mexico-stad

Vandaag werd ik wakker met een zere keel, dus ik hoop niet dat ik ziek ga worden! Gelukkig werd ik erg vrolijk wakker vandaag. Zo vrolijk zelfs dat ik gelijk aan mijn tekst voor methodologie heb gewerkt. Mijn concentratie was er niet helemaal, maar ik ben er alsnog doorheen gekomen.
Om 9u heb ik een stukje buiten gelopen en kon ik nog even wat eten voordat ik naar de les van Mario ging van 12-14u. Ik had thuis precies een filmpje gekeken over het materiaal dat we bespraken vandaag, dus ik had op deze manier wat achtergrondinformatie.
Na de les nam ik met Gérald de bus naar Coyoacán. En we besloten het culturele museum te bezoeken in de stad, waar wat Día de los Muertos dingen zouden zijn. Het was een super gave plek! Bij binnenkomst stond er al een grote skelet in bruidsjurk, waarnaast zandtekeningen in kleuren waren gemaakt. We liepen onder een grote boog met kleurrijke bloemen en kwamen uit op een marktje met artisanale Mexicaanse producte: mole, chocolade, spirit animals decoratie, en overal skeletten. Ik kon het natuurlijk niet laten om wat chocolade te kopen en zo zijn we nog naar het echte museum gelopen. Francisco Toledo had erg gave stukken wat een combinatie van indigenous en industriële dingen was.
Het feestje werd afgesloten met wat regen, dus Gérald rende naar zijn huis om de was binnen te halen. Ik liep met mijn parapluutje rustig terug naar huis, waar ik eerst de werkers buiten gedag zei (want ze zijn hier voor aan het boren in de grond – joepie) en na mijn ‘Hola!’ heb ik mijn paraplu uitgezet en ben ik op mijn bed mijn blog gaan bijwerken. Ik ben de hele dag heet en koud geweest en heb het idee dat ik vandaag mijn griepsverschijnselen heb als effect van de prednison. Ik heb af en toe wat kleine dingetjes naar binnen weten te krijgen en in de avond heb ik nog even naar mijn rapport voor methodologie gekeken, waarna ik Sabrina heb gekeken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 84354

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: