Onverwachtse chille dag! - Reisverslag uit Besançon, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Onverwachtse chille dag! - Reisverslag uit Besançon, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Onverwachtse chille dag!

Blijf op de hoogte en volg Leonie

09 Oktober 2013 | Frankrijk, Besançon

Omdat de les van donderdag waarschijnlijk niet meer door zou gaan, wist ik niet zeker of ik met mijn groepje af zou spreken vandaag (we zouden aan een opdracht voor die les gaan werken). Vanmorgen zag ik pas dat hij wel door zou gaan, dus zorgde ik ervoor dat ik stipt 10uur op school was. Minuten gingen voorbij en ik begon me steeds meer af te vragen of ik daadwerkelijk bij het goede lokaal stond. Om 17 minuten over 10 hoorde ik ineens drie lachende jongens aankomen en wist ik dat ze het waren :p Ik zat bij Gauthier, Nicolas en Christoffer. Samantha had vertraging met de trein en kon dus niet komen. We zochten een lokaal en begonnen. Ik zei dat ik de hele opdracht niet snapte en ze legden het me gelukkig goed uit. Opslot bedacht Gauthier om het ook een beetje te baseren op Nederland, dus misschien gaat dat door (en misschien ook niet :p). Christoffer begon elke keer dingen te vragen, maar laat dat nou precies degene zijn die ik het minst goed begrijp van de hele klas, haha! Best wel lullig eigenlijk :/ Hij praat heel snel en met moeilijke woorden :p Dus elke keer als hij wat vroeg, zei ik "qoui?" en zei die het nog en keer en begreep ik het nog steeds niet en legde Gauthier het uit. Hij is ongeveer de enige uit de klas die ik wel begrijp, want die gebruikt wat makkelijkere woorden. Heel zielig, maar op slot zei Christoffer in het Frans (wat ik dan weer wel verstond) "Waarom ben ik de enige die ze niet begrijpt? Praat ik zo moeilijk?" xD Maar bedankt voor het proberen, jongens! :) We maakten een plan en gelukkig kon ik het aardig volgen. We moeten een opdracht maken over wat kopers van dingen op het internet beïnvloedt. Om kwart over 11 ruimden ze op en nodigden ze me uit om mee te lunchen. Jammer genoeg had ik een les van 12-13. We praatten nog even wat (ze vroegen of fietsen in Nederland niet gevaarlijk is :p) en ik ging naar mijn kamer toe om even snel te eten en spullen te pakken. De les van media sloeg echt nergens op. Het is een hoorcollege waar die leraar mega snel en onduidelijk praat. Kortom, er was gewoon geen beginnen aan. Daarna gingen we naar ons vertrouwde lokaal voor de les stratégie de communication. We hadden van 2 tot 5 les. Om kwart over 2 was de lerares er nog steeds niet en begon iedereen op te staan. Er kwam een vrouw iets vertellen, maar we verstonden het niet helemaal. Christoffer legde uit (ja, ik probeer hem te begrijpen.. anders is het wel heel erg haha) dat onze lerares was vergeten dat ze les had vandaag en dat na 45 minuten de leerlingen hier weg mogen. Shirley en ik besloten een rondje campus te doen en te kijken bij het sportgedeelte. We waren er nog nooit geweest :o We liepen via de weg en kwamen uit bij bâtiment 1. Daar gingen we naar boven en regelden we een sportstempel voor op onze schoolpas. Daarna liepen we over het sportterrein naar de andere gebouwen. We zagen rechts van ons iets dat leek op een turnzaaltje.. super leuk! :D Ik kreeg helemaal zin om te turnen, alleen een beetje jammer dat ik het niet kan vanwege mijn gips :"(. Links/rechtdoor was een atletiekbaan en rechts waren twee tennisbanen. We hebben elk gebouw doorgelopen en kwamen tot de conclusie dat er toch echt geen fitnessapparaten zijn :( Maarja, misschien toch wel, maar dan ergens anders :p Toen gingen we weer terug naar ons kamertje en hebben we even gechillt. Daarna lekker spaghetti gemaakt.. eindelijk met gehakt! :) Daarna weer rustig aan gedaan. Morgen moet ik om 8 uur weer op school zijn :/ A demain!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Besançon

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 83868

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: