Au revoir Besançon! - Reisverslag uit Besançon, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Au revoir Besançon! - Reisverslag uit Besançon, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Au revoir Besançon!

Blijf op de hoogte en volg Leonie

22 December 2013 | Frankrijk, Besançon

Vandaag was de laatste keer (in in ieder geval een lange tijd) dat ik wakker werd in Besançon. Als we naar buiten keken, zagen we dat de auto heel dichtbij het hotel stond… we hadden gewoon naar rechts moeten lopen en dat hele end van gister hebben we dus omgelopen :P. We maakten ons klaar voor het ontbijt en we zagen dat we de enigen waren. Er was van alles! Bruine broodjes, witte broodjes, croissantjes, pains aux chocolats, eieren, vers fruit gesneden, ongesneden vers fruit, danoontjes, muesli, yoghurt toetjes, sinaasappels om te persen, thee, koffie, grapefruit, toastjes en cakejes. Omdat ik alles wilde proberen, heb ik ongeveer alles geprobeerd xD. Daarna zat in mega vol! We checkten uit en gingen naar de campus. Daar brachten we alle spullen beneden en deden het in de auto. Ma maakte de kamer nog schoon en ik zei gedag tegen mijn home away from home. Terwijl ik heel de tijd 3 verdiepingen op en af ging, zag ik Lucía (bijnaam: Betweter x]). Ze zat bij mij met Frans en uiteindelijk was ze wel aardig. Ik heb haar gedag gezegd en ging weer verder met pakken. Toen alles in de auto zat, waren we blij dat alles gewoon paste! Het scheelde zeker dat we een tas bij Shirley gedropt hadden. Ik denk dat dat net het kleine beetje was dat scheelde. Ik leverde de sleutel in bij de Stendhal, maakte nog een paar foto’s en keek voor de laatste keer naar de campus. Toen gingen we de auto in, op weg naar Nederland! Toch vond ik het best jammer om weg te gaan. Ik heb toch een leventje opgebouwd en ik heb veel leuke herinneringen aan die plek. Maar ik denk dat ik er wel weer een keertje heen zal gaan. We zetten de navigatie op Antwerpen en gingen om 12.15 weg. Onderweg heb ik 1,5 uur geslapen: zo’n beetje de eerste keer dat ik heb geslapen in een auto, want normaal kan ik dat niet zo goed. Toen ik wakker werd, waren we in Luxemburg. Daar hebben we getankt en wilden we stoppen. Helaas was elke parkeerplek vol en gingen we op zoek naar de volgende plek om te stoppen. Ook dit was een plek in Luxemburg. Hier kochten we 4 koffiebroodjes en nam ik thee en pa en ma koffie. Het was heerlijk!! Even naar de wc en verder met de reis. Het werd al weer langzaamaan donker. Rond 7 uur kwamen we aan in Antwerpen. Hier zetten we de auto op onze oude vertrouwde plek en gingen we naar het grote rad. Hier was het net zo leuk als vorig jaar: helemaal in de kerstsfeer! Bij het grote verlichte rad was een ijsbaan en zat de sfeer er helemaal in. De bomen waren allemaal versierd met gouden of zilveren lichtjes. Ook hingen er grote verlichte kerstballen in de bomen en was het een fantastisch gezicht. We liepen de kerstkraampjes af en liepen richting de stad. Hier kocht ma een kerstschort… ben benieuwd hoe die staat met Kerst! We liepen naar het plein van Handwerpen en hier hebben we een lekker patatje op. Ik met joppiesaus!! :D Daarna zagen we weer het vuur branden in de waterkorven: het was een gaaf gezicht. Hierna gingen we naar het grote plein, waar we wat gingen drinken in de bar waar we eigenlijk toevallig altijd heen gaan. Hier nam ik uiteindelijk niets te drinken, maar nam ik een chocodessert! Toen pa zijn biertje kreeg en ma haar Antwerpse koffie met advocaat, raakten we aan de praat met de vrouw die naast ons zat. Het was een vrouw van 89 en ze had het prima naar d’r zin met ons, haha! Ondertussen waren ze mijn dessert vergeten en kwam hij wat later: een chocolademoussetaartje met aalbessen en slagroom… yummieee!! De gesprekken met die vrouw waren wel ‘plezant’. Ze zei heel de tijd hetzelfde, wat aangaf dat ze aardig dement begon te worden. Maar we deden alsof alles normaal was. Zo zei ze een paar keer dat ze naar Rotterdam was geweest, dat haar vriendin Francine haar bloesje niet leuk vond en dat ze gratis met bonnen kon reizen met de trein. Ze vond het helemaal geweldig toen ze hoorde wat onze achternaam was! Ze kwam niet meer bij, haha. Ik ben blij dat ze nog een leuke avond had. Hierna zag ik dat het stickertje dat ik zo’n 2 jaar geleden op een paal had geplakt, er nog steeds hing. Het was van ‘Hot Chelle Rae’. Echt mega gaaf dat die er nog hing! : ) We zochten de auto weer op en onderweg zagen we dat alle kerstkraampjes al weer dicht waren. De kerstboom en de lichtjes tegen het gemeentehuis aan, waren nog wel aan. Het was een fenomenaal gezicht! Bij de auto aangekomen, waren we blij dat al mijn spullen er nog inzaten. We reden terug naar Nederland en rond 11 uur waren we thuis. Hier ging ik even douchen en tv kijken. Om half 1 ging ik slapen.

Ik ben heel erg blij dat ik mijn buitenlandse studeertrip in Besançon mocht meemaken. Het was een super ervaring en ik ben blij met hoe alles is gegaan. De stad was geweldig, de mensen waren aardig (alhoewel mijn klas een beetje raar deed soms :p) en de herinneringen zullen voor altijd blijven. Ik hoop dat jullie van mijn verhalen genoten hebben en ik wil jullie bedanken voor het lezen! Ik verwacht dat ik het allemaal nog vaak terug zal lezen en dat ik ook dan terug zal denken aan een geweldige tijd. Bisous! Xx’ Leonie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Besançon

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 1862
Totaal aantal bezoekers 84395

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: