Langzame laptops - Reisverslag uit Besançon, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Langzame laptops - Reisverslag uit Besançon, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Langzame laptops

Blijf op de hoogte en volg Leonie

18 December 2013 | Frankrijk, Besançon

Gister was ik pas rond half 12 klaar met médias. Toen kon ik eindelijk gaan slapen. Vanmorgen werd ik om half 8 wakker. Dit keer kwam ik echt niet mijn bed uit. Ik heb zelfs voor de eerste keer een ontbijtje op bed gemaakt en leerde mijn tekst tot half 10. Daarna besloot ik dat het verstandiger was om achter mijn bureau te zitten. Toen las ik nog een artikel van 7 blz. voor de toets. Verder weer geleerd tot 2 uur en als ontbijt had ik sneetjes brood met kaas&tomaat, salami, pindakaas, schuddebuikjes en hagelslag. Ja, variatie was wel aanwezig vandaag! Toen gingen we naar school en mijn tekst voor de presentatie van morgen uitprinten. Om half 3 gingen we naar het lokaal en ik zocht een plekje op met een stopcontact. Ik pakte mijn laptop uit mijn tas en vroeg aan Simonot of ik op mijn laptop mocht. Normaal mag het van iedere leraar, maar van haar niet. Ze ging helemaal iemand bellen en ik moest naar het secretariaat. Ik wist natuurlijk weer niet waar dat was en toen moest iemand me brengen van de klas haha. Ik kende heel dat meisje niet, maar ze bracht me naar het goede kantoortje. Daar zei ze dat ik veel eerder had moeten komen en pakte ze een laptop. Ze was opzich wel aardig. Ze ging hem installeren met een kabel en toen ze hem opendeed, stond er natuurlijk de wereldberoemde "configuratieinstellingen"... precies als je het niet wilt, komt die in beeld. Dat duurde super lang en de laptop was aardig langzaam in het algemeen. Ze pakte er een andere bij om te kijken welke sneller was; mijn toets was ondertussen al begonnen in het andere gebouw. Uiteindelijk deed ie het. Yay! Ik met een laptop in mijn handen en een laptoptas met de adapter naar buiten naar het andere gebouw weer terug en het lokaal in. Iedereen keek me weer stom aan haha. Ik installeerde mezelf op de houten stoel die helemaal totaal niet lekker zat en begon met de toets. 5 vragen. Pffffffffff ik weet niet echt of die zo goed is gegaan. Ik heb een paar vragen wel goed en bij andere zit ik er totaal naast haha. Het Franse irritante toetsenbord hielp ook niet echt haha. Daarna was ik om half 5 klaar en gingen Shirley en ik naar de bushalte bij de IUT. We gingen naar de LCL voor hopelijk de laatste keer! We waren binnen, de vrouw achter de balie zei dat we geen afspraak hadden, ik liet haar ons kaartje zien, en we gingen mee met een mevrouwtje. Ze vertelde ons dat onze rekening nu gesloten kon worden, alleen zou dan het geld van de ginko er niet opkomen. Ook moet mijn geld van de free er nog af worden gehaald, dus kozen we voor de optie een brief te schrijven als we in NL zijn. We liepen de bank uit en de bus stond voor onze neus. We renden naar binnen en konden hetzelfde buskaartje nog gebruiken, omdat het nog binnen het uur was. yay! Thuis maakte ik een wokje en hebben we bij Shirley nog even bijgekletst. We keken terug op alle weken dat we hier zijn geweest en hebben nog eventjes gelachen om alles. Daarna ging ik maar weer naar m'n kamertje. Ik besloot een chille avond in te plannen. Ik heb uiteindelijk filmpjes gekeken op YouTube, gepraat met Heather en muziek geluisterd. Ik ga denk maar niet zo laat slapen vanavond; eventjes alles inhalen. Morgen om 10 uur op school zijn voor een gesprek met Piaget. Bisous!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Besançon

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 326
Totaal aantal bezoekers 84404

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: