101 tasjes - Reisverslag uit Besançon, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu 101 tasjes - Reisverslag uit Besançon, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

101 tasjes

Blijf op de hoogte en volg Leonie

20 December 2013 | Frankrijk, Besançon

Ik werd wakker met de gedachte.... LAATSTE TOETS VANDAAG!! Helaas wist ik nog geen woord van wat we moesten leren en had ik dus ook mijn wekker al om half 7 gezet. Om 7 uur begon ik met leren en dat ging door tot kwart voor 10. Gelukkig had ik me op de vragen gefocust die ons verteld waren die in de toets komen waarschijnlijk. Dit kon niet fout gaan!! (hoopte ik). Daarna ging ik naar school. Mr. Scotto had gezegd dat wij de toets om half 11 hadden en had tegen de studenten uit Maastricht gezegd dat ze hem om 10uur hadden. Omdat wij er zo snel mogelijk vanaf wilden zijn, besloten we ook om 10 uur te komen, aangezien we toch in hetzelfde lokaal toets hadden. Bo en Tarik hadden géopolitique die wij maandag hadden en wij hadden histoire de la publicité hoorcollege toets die zij gister hadden. We vertelden elkaar dus weer wat erin voorkwam. We hadden de toets in 105 en dat is het lokaal tegenover die van onze klas. 5 voor 10 liep Simonot nog langs en vroeg of we eventjes een paar minuutjes hadden. We zeiden dat we eigenlijk een toets hadden, maar dat we eventjes meekonden. We gingen het lokaal van onze klas binnen en zagen dat de helft er was. Amandine had Franse koekjes gebakken en had ze in 2 grote bakken in het lokaal gelegd. We wisten niet echt wat de bedoeling was, aangezien de klas weer niet zo veel zei, maar ons een beetje aankeek. We namen de eerste koekjes en toen volgde de rest van de klas. Ik vond hem wel lekker (Shirley en Fatima niet). Toen vertelden we dat dit de laatste dag is en zei Amandine dat ze hoopte dat ze niet te lastig voor ons waren. Ik zei maar 'nee hoor', maar ze hadden wel wat normaler kunnen zijn soms haha. Aurélie en Bassie wensten ons een goede reis terug en toen volgde de rest ook. We zeiden doeiiii en toen gingen we weer naar buiten: we dachten dat we de toets hadden om 10 uur. Helaas kwam Scotto maar niet naar buiten en Simonot liep nog een paar keer langs (volgens mij dacht ze dat we helemaal geen toets hadden :P) Om half 11 pas (de tijd die Scotto dus tegen ons vertelde) was de les van hem afgelopen en begon er een nieuwe les, waarin wij dus de toets moesten maken. Shoki was niet op komen dagen, dachten wij, maar die zat dus gewoon in het lokaal en was al klaar met zijn toets! Wij begonnen nu. We zochten een mooi plekje op en hij kwam pas om kwart voor 11 terug met 5 blaadjes voor géopolitique. Maarja, wij hadden histoire, dus hij moest weer verder met zoeken. Ik bedacht me ineens dat het inderdaad ook een andere toets kon zijn, aangezien die van gister in het amphi werd gehouden, dus was het een toets voor iedere student hier en niet alleen voor Erasmus-studenten. Hij liet de vragen op het bord zien en we moesten ze overnemen. YES het waren de vragen die we geleerd hadden x]!! Ik was helemaal blij en beantwoordde de vragen. Bij vraag 3 vroeg hij 3 voorbeelden, maar had er maar 1 geleerd. De rest heb ik aardig gedaan denk :). Hij was ondertussen bezig met een les. Ik vond het super leuk! Ik hoorde af en toe 'Pays-Bas' en 'Mondrian' voorbijkomen. Het ging over schilderingen enzo. Dus nog even de les gevolgd tot 12 uur en bedacht me dat het de laatste les was die ik ooit zou volgen hier. Daarna hadden we VAKANTIE!!! We zeiden nog even gedag tegen Scotto en we gingen naar het dorp. Daar aten we een broodje bij de Brioche Dorée. Daarna gingen we nog wat dingetjes halen. Ik heb kerstballen, waarvan er nu al 1 kapot is hahah. Daarna naar de LCL heb ik 50eu gepind (het geld van de ginko). Ik moet een brief sturen voor als ik hem wil sluiten voor na het abonnement van de free. We namen de bus om 2 uur.. Althans, dat was de bedoeling. We hebben uiteindelijk denk nog een half uur gewacht en om 3 uur waren we thuis. Hier heb ik heel rustig aan gedaan. Lekker filmpjes gekeken op YouTube en kon ik eindelijk vakantie vieren na al die toetsen. Mijn hoofd stond op ontploffen! Ik heb voor de laatste keer gekookt: rookworst met peen en erwten: lekker Frans dus x]. Daarna nog geskypet met pa en ma, laatste keer gedouchet en toen besloot ik om half 10 een keer te beginnen met het opruimen van mijn kamer. Ik wist niet waar ik moest beginnen!! Ben op slot maar begonnen met alle foto's, toen ging ik alles in kleine tasjes doen, vervolgens de kerstspullen opgeruimd, beetje fotolijstjes, schoenen en mijn posters. Nu liggen er 10 tassen/kleine tasjes om me heen die gevuld zijn. Gelukkig mag er een tas mee met Shirley!!l Verder liggen er heel veel lege tassen klaar voor morgen om gevuld te worden en allemaal rotzooi die ik mee moet nemen naar het hotel.. dit wordt nog wat!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Besançon

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 519
Totaal aantal bezoekers 84403

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: