Slechtste presentatie ooit! - Reisverslag uit Besançon, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Slechtste presentatie ooit! - Reisverslag uit Besançon, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Slechtste presentatie ooit!

Blijf op de hoogte en volg Leonie

19 December 2013 | Frankrijk, Besançon

Vanmorgen heb ik sneetjes brood op met kaas&tomaat en schuddebuikjes. Vervolgens ging ik naar school. We hadden om 10 uur een afspraak met Piaget om afscheid te nemen. Ze zei dat ze heel blij was ons als buitenlandse studenten te begeleiden. Het was haar eerste jaar dat ze dit deed en het was gelukkig allemaal goed verlopen! :) We zeiden voor de laatste keer gedag en gingen naar het computerlokaal. Daar printten Fatima en Shirley nog wat uit voor de presentatie van vanmiddag. Daarna ging ik mijn geboorteakte weer halen uit mijn kamer en gingen Fatima en ik naar de CAF. Ik moest een LEESBARE kopie van mijn geboorteakte hebben.. dat had ik echt gedaan, maar ze hebben het zelf verpest volgens mij haha. Vandaar dat ik het hen dit keer wilde laten kopieren. Daar aangekomen, zagen we dat de CAF natuurlijk alleen donderdagochtend tussen half 10 en half 1 gesloten was. Het was donderdagochtend half 11 -.-‘. Dus gingen we maar weer terug naar de campus. Daar ging ik proberen mijn presentatie uit mijn hoofd te leren, want Lolita had gezegd dat dat eigenlijk wel moest! Helaas ging er echt niets meer in mijn hoofd en heb ik dus eigenlijk zo’n 2 uur naar een blaadje gestaard, zonder het te kunnen leren. Ondertussen wel lekker gegeten. Dat brood dat ik heb ontdekt is best wel heel erg lekker! Beetje jammer dat ik er zo laat pas achter kom, haha :p. Dusjaaaa om tien voor half 2 kwam Shirleh en gingen we naar school. Daar liepen we het lokaal in en zagen dat er op miraculeuze wijze ineens geen plek was, omdat er jassen, sjalen, nagellakpotjes, hoedjes en tandardsspullen overal door het lokaal heen lagen. We bleven dus voor de klas staan. Shirley had het allemaal wel geleerd, mij lukte het serieus niet meer en Fatima had het niet gedaan, want die had veel tekst. Fatima en ik wachtten op de lerares en vroegen aan haar of we het op konden lezen. Ze antwoordde met: “Bahhhh oui, bien sur!!” Ja,, had dat dan wat eerder gezegd, had ons heel wat moeite geschild haha. Maar ik was allang blij dat ze dat zei. Ik ging op slot bij mijn groepje zitten en schoof gewoon alle jassen weg : ) Ik zei tegen hen dat Ali (lerares) had gezegd dat ik het op mocht lezen (een beetje) dus dat ik dat zou doen. Ze vonden het helemaal goed. Ze waren hartstikke aardig! Ineens ging de hele klas weg en hadden ze klassenfoto. Wij drieën lagen dubbel x] Maar gingen weer verder met onze tekst lezen. Toen ze terugkwamen, werden er lootjes getrokken met welke groep eerst moest. We mochten eerder weg, omdat we nog veel dingen moeten regelen (CAF/LCL). Shirley moest eerst, toen Fatima en toen mijn groepje. Shirley deed het aardig goed en uit haar hoofd. Maar toen zij moest praten, merkte je wel dat de klas ineens heel goed ging opletten en waren ze wel erg benieuwd hoe ze het zou doen :p Toen moest Fatima… zij las het regelrecht van haar telefoon af. Na afloop kreeg haar groepje een vraag en die gaven hem alle drie gewoon leuk aan Fatima. Wat een rotstreek! Ze antwoordde goed met dat dat haar deel niet was en ze diste hen een beetje. Echt lullig gedaan, maarja.. het is ook een lullige klas haha. Toen moest ik. Mijn groepje had het aardig goed gedaan voor een groepje dat vorige week pas met het hele grote onderzoek was begonnen en een dossier in elkaar geflanst had. Toen moest ik… het begin wist ik wel, maar daarna niet zo goed meer. Omdat Ali het toch niet erg vond dat ik het oplas, deed ik dat gewoon. Het ging tenslotte om de informatie die ik vertelde. Niet echt om hoe ik presenteerde. Daarna vulde ik nog heel snel een kritiekenformulier in voor Shirley’s en Fatima’s groepje en toen gingen we naar beneden. De lerares had de cijfers van het examen Etudes van afgelopen dinsdag. Ze zei dat ik het totaal niet begrepen had en dat ik een 5/20 had.. Beetje jammer, want ik had het wel begrepen alleen de vragen niet echt :o Maarja, hopelijk valt het te compenseren! Daarna gingen we naar de CAF en daar wilde een vrouw ons niet helpen en liet ons zitten op een stoel. We vonden het te lang duren en dus liepen we weg. We werden achternageroepen en ze was nu pissed dat we gewoon wegliepen. Daarna hielp ze ons soortement wel. Maar ze zei dat we ervoor konden kiezen een formulier nog in te vullen, maar dat zou sowieso weer lang duren, dus deed ik het niet: als het toch optioneel was.. Daarna snel naar huis en daar wilde ik aan histoire de la publicité beginnen. Morgen is dat onze laatste toets. Daar had ik even mijn welverdiende pauze. Daarna wokje gemaakt, zodat de gehakt en groenten ook op zijn!! Na het eten wilde ik dus echt gaan beginnen. Het waren 32 pagina’s vol Franse tekst over de geschiedenis van de affiches etc. Het was wel interessant denk ik, maar het was te veel om het uit te zoeken allemaal. Ik heb zo’n 10 blz. helemaal gelezen en was toen afgeleid. Ik bedacht me dat Shirley de foto’s nog moest overzetten, dus bracht ik mijn USB bij haar. Toen ik aanklopte en ze opendeed, kwamen we erachter dat het haar laatste avond was in haar kamertje. Vandaar hebben we nog heel lang op de gang gepraat. We hadden het over onze goede herinneringen in Rousseau en de rest van Besançon. We vonden het allebei eigenlijk wel erg jammer dat we weggingen. Het was mega grappig toen ik naar de rijst wees en precies op dat moment het licht ineens aanging in heel de gang. Théodore, ik weet dat je erachter zat.. kan niet anders! We hebben dus nog eventjes gelachen en ik ging weer terug naar mijn kamertje. Daar heb ik nog wat geleerd en met hulp van Shoki wist ik een beetje wat : ). Daarna ging ik om 11uur al slapen, want ik was doodop.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Besançon

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 530
Totaal aantal bezoekers 83988

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: