Vroege vogel - Reisverslag uit Olomouc, Tsjechische Republiek van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Vroege vogel - Reisverslag uit Olomouc, Tsjechische Republiek van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Vroege vogel

Blijf op de hoogte en volg Leonie

01 Mei 2019 | Tsjechische Republiek, Olomouc

Vandaag zou ik het even helemaal anders doen!
Ik werd om 5:50 heerlijk gewekt door wat schreeuwende Erasmus studenten buiten voor mijn raam. Maar niet getreurd, ik werd met een goede mood wakker. Ik zette mijn citroenthee en was gelijk in de schoolsferen, ik had er gewoon zin in! Ik heb in een uur harder gewerkt aan mijn Visual Culture presentatie dan ooit tevoren - in de ochtend gaat alles veel makkelijker.
Een koffie en peer met kaneel later, besloot ik om om 8:30 een wandelingetje te maken buiten, zodat mijn misselijkheid wellicht weg zou gaan. Maar helaas, de misselijkheid bleef, maar ik kreeg er wel een geweldige route voor terug! Ik kwam weer uit op de plek waar ik de eerste dag in de sneeuw heb gelopen en vond het lastig de weg precies te vinden door de prachtig gele bloemvelden! Ik liep naar het meer en terug en toen ik thuis was, zag ik dat deze route maar 2 km was, en oh zo vervullend.
Thuis heb ik ontbeten en heb ik mijn nationalisme boek uitgelezen... FINALLY. Daarna heb ik nog wat nationalisme geleerd voor de toets en besloot ik om 15u naar de sportschool te gaan die dicht was..... “dan maar een workout buiten!” Zei ik blij tegen de dame achter de balie. Ik dropte mijn tas af thuis en ben een stukje gaan hardlopen. Ik liep weer naar het meertje en zag een paatje tussen de bloemen die naar rechts leidde. Ik wist niet of het totaal legaal was, maar ik moest hier natuurlijk wel heen. Heerlijk tussen de bloemen in de zon heb ik hier gerend. Het was de juiste beslissing! Hierna ben ik nog een laantje verderop bij een kerkhof aangekomen (wat me aan el dia de Los Muertos deed denken; wat ik trouwens vind dat we ook in Nederland moeten gaan instellen) en ben weer terug gerend, mank wel, maar thuisgekomen, ben ik op mijn bed geploft. Hier heb ik wat spraakmemo’s gestuurd naar Suus en Maxime, en heb ik nog wat verder gewerkt aan mijn IP. Ik had miraculeus geen misselijkheidsidee meer en ben gaan koken…. En dan wel Koreaans om precies te zijn! Ik brak mijn houten chopsticks door midden (helemaal scheef) en heb het heerlijk opgegeten. Hierna heb ik mijn Visual Culture presentatie echt afgemaakt (denk ik), het op mijn USB-stick gezet, en ben ik heerlijk gaan douchen, waarna ik eventjes wat Netflix heb gekeken en om 21h naar bed ben gegaan. Morgen weer heerlijk vroeg opstaan; het doet me goed!