Experimenteren - Reisverslag uit Olomouc, Tsjechische Republiek van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Experimenteren - Reisverslag uit Olomouc, Tsjechische Republiek van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Experimenteren

Blijf op de hoogte en volg Leonie

10 Mei 2019 | Tsjechische Republiek, Olomouc

Vandaag was ik echt uitgeput, wat niet zo gek is na zo’n drukke werkweek. In de ochtend kwam ik mijn bed vrij moeilijk uit, maar ik moest wel, want ik had om 8:30 een meeting met Antonin op school om over mijn IP rapport te praten, want ik had een paar vraagjes. Vandaar dat ik ervoor nog even kei snel wat voetnoten had neergezet om te vragen of het goed was.
Toen ik op weg naar school liep, zag ik Antonin met iemand in de opening van Konvikt praten, terwijl hij met zijn fiets in zijn handen stond en een helm op had; het is de sportiefste leraar die we hebben. Samen liepen we naar het gebouw en namen we de “Short cut” zodat hij zijn fiets kon plaatsen, en praatten we tegelijkertijd over de geschiedenis van de school. Het is blijkbaar opgezet als 60e jubileumjaar voor Frans Joseph de 1e als basisschool en is daarna een plek van een kasteel en politiegebouw geweest als ik het goed begrijp. Het is gerestaureerd (en erg mooi gedaan trouwens) en is sinds 2jaar in gebruik als universiteit.
In zijn kantoor vervolgden we het gesprek, maar dit keer met de focus op mijn rapport. Ik heb hem een paar vragen kunnen stellen en na een kwartier was ik weer buiten... wat nu?! Ik vond het zonde om gelijk naar huis te gaan nu ik voor mijn tram betaal sinds 7 mei en dus heb ik een stuk in het park gelopen. Ik was weer erg misselijk en wilde eigenlijk naar huis, maar zag al helemaal hoe dat zou aflopen, dus besloot mezelf te trakteren op Jak Lusk en daar heb ik mijn nationalisme rapport afgemaakt en opgestuurd. Ik experimenteer me rot hier met eten, want soms gaat het goed en soms gaat het slecht met bepaalde producten. Ik heb weer sojamelk genomen om te kijken hoe het ging, maar dit keer ging het prima qua hoofdpijn (misschien is het de hoeveelheid). Ik had gister mijn kettinkje afgedaan die soms hoofdpijn opneemt (jaja het moet niet gekker worden) en sindsdien heb ik geen extreme hoofdpijn meer. Ik denk dat er te veel in zit als dat nog niet wazig genoeg klinkt.
Maargoed, hierna ben ik naar huis gegaan en wat was dat een moeie middag! Ik heb eerst geslapen en ben in mijn bed blijven liggen totdat ik wat kon doen; althans dat dacht ik. Ik heb wat gewerkt aan mijn IP-rapport, maar ik was nog steeds doodmoe.
Toch besloot ik om om 17:00 naar de sportschool te gaan en dat was maar goed ook. Halverwege kwam Gilsun ook nog en ik heb goed gesport. Thuis heb ik gedoucht en heb ik weer gezapt totdat ik een nieuwe Koreaanse serie had gevonden die ik leuk vind; ‘Secret Garden’. Om 21h30 ben ik weer gaan slapen.