Een fototastische start van de dag - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Een fototastische start van de dag - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Een fototastische start van de dag

Blijf op de hoogte en volg Leonie

18 Augustus 2019 | Mexico, Mexico-stad

Vannacht heb ik wederom goed geslapen! De rest besloot niet naar Cholula te gaan voor het uitgaan en kwamen niet veel later dan ons thuis.
Ik maakte me klaar en ben met Claire naar se keuken gegaan voor ontbijt en halverwege kwam Graham ons vergezellen. Dit keer was de deur wel gewoon open, haha. Hierna pakten we onze spullen en hebben we met zijn drieën een uber genomen naar de stad. We waren vastberaden foto’s te nemen (nu het niet zo druk was in de stad). We zijn wat straatjes ingeslagen en hebben de kleurrijke huizen, houten deuren en zonnestralen goed op de foto kunnen zetten! We namen een pauze in de Barrio del Artista, in de bar waar de rest gister een drankje deed, en we namen een koffietje. Het is erg vreemd maar als je zelfs al een koffie bestelt voor 25pesos krijg je er een mandje met 5 broodjes van de pasteleria bij!! We hebben hier wat bijgekletst en ik zei dat ik in het Frans wilde praten om mijn Frans te verbeteren en mij werd verteld dat ik een goed niveau heb - maar we gingen alweer snel over in het Engels haha.
We liepen door de “frog street”, over een markt en kwamen uit bij het museum van vandaag (de rest was al binnen). Er begon gelijk een tour met gids (in het Spaans) dus we kwamen precies op tijd! Gelukkig kon ik goed meekomen, maar om mijn rug te sparen, liepen Graham en ik samen verder door het museum, op een wat sneller niveau. Het was erg gaaf! We hebben wederom veel originele archeologische stukken gezien van (volgens mij vooral) de mayas. Van stukken muurschilderingen, kleine poppetjes, stukken steen met uitgehouwde figuren tot het geluid van traditionele muziekinstrumenten... we hebben het allemaal meegemaakt. Het gaafste vond ik de afdeling van het vertalen van de “indigenous language” en heb hier met aandacht naar gekeken. We liepen de rest van het museum door, waar we zalen van oude huizen inkwamen, inclusief een keuken van Puebla uit de 19e eeuw met veel kleurrijke keramiek op de grond. We hebben de moderne afdeling boven ook nog gezien maar daar was totaal niets aan. Bij de uitgang kwam precies de rest naar ons toe en konden we op het dakterras genieten van het uitzicht voor wat fotootjes.
Graham en ik liepen naar Celia, terwijl de rest nog een deel van het museum wilden bekijken dat we al hadden gezien (de gids ging zo langzaam dat ze in dezelfde tijd maar een heel klein deel van het museum hadden gezien). Met Celia liepen we naar een restaurantje dat erg gezellig was! Ik nam “frozen agua de guanabana” en heb hier een polle met mole genomen. De rijst maakte me erg benauwd achteraf en ik denk dat de maistortillas me buikpijn gaven, maar op het moment zelf genoot ik ervan. Halverwege kwam de rest aanschuiven en namen we allemaal traditionele gerechtjes uit Puebla.
Hierna wilde de rest schotjes in “La Pastilla” als digestief en liepen we hierheen, wat naast de markt was waar ik eerder vandaag liep. Ik nam een slokje en vond het soortement naar yoghurt met mango van de LKKR smaken haha, lekker dus! Alleen deden ze er een stokje in met kaas en een rozijn (erg vreemd ja).
We bestelden een uber en haalden onze spullen bij de AirBNB op en namen een uber naar het station. Om 17:35 ging onze bus terug naar Taxquena en eerlijk gezegd had ik stiekem ook wel een beetje zin om weer naar “huis” te gaan... er is zat te doen voor school (sommigen stressen hem al) en ik mis mijn papaya met ander gemixt fruit en koffie in de ochtend, hihi! Het was een hele geslaagde trip en iedereen heeft het enorm naar zijn zin gehad. De sfeer in de groep is er goed en ik vind dat er veel respect is naar elkaar toe. Ik geloof dat dit semester top gaat worden!
In de bus heeft iedereen geslapen behalve ik. Ik luisterde heerlijk naar muziek terwijl ik genoot van het uitzicht: Popocatepetl onder donkere wolken met zonnestralen die erdoorheen kwamen wat volgde op een bosrijke omgeving waar je voelt dat de mens maar klein is. Om half 9 kwamen we in Mexico-City aan en het was inmiddels al donker geworden. We bestelden allemaal een uber naar huis en hier heb ik na het maken van een planning voor maandag, lekker mijn oogjes dichtgedaan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 83941

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: