De eeuwige geldzoektocht - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu De eeuwige geldzoektocht - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

De eeuwige geldzoektocht

Blijf op de hoogte en volg Leonie

20 Augustus 2019 | Mexico, Mexico-stad

Vanmorgen stond mijn wekker om 6:30 en heb ik heerlijk rustig aan gedaan voordat ik om 11u naar school moest voor mijn enige vak: EU-Latin American relations in the 20th century. Ik las nog wat methodologie door en ging om 11u van huis. Ik was zo’n 11:35 al op school dus besloot even over de campus te lopen. Ik ging richting de sportafdeling maar toen ik daar aan kwam moest ik alweer terug haha.
De les van 12-14 was interessant. Ik had mijn readings gedaan voor de les en wist al iets meer over Latijns America.
Na de les ben ik naar huis gegaan omdat ik me niet helemaal goed voelde. Mijn buik deed erg pijn en ik heb thuis verder aan methodologie gewerkt.
Ik zag het donkerder worden buiten en dus besloot ik rond 17u boodschappen te doen, maar eerst pinnen! Vastberaden ging ik naar Superama naar de ATM... “sorry hij doet het niet”. Shit. Met dreigende wolken boven me liep ik rond op zoek naar een pinautomaat. Gelukkig was er een bank niet veel verderop en er waren er 2.... maar die deden het ook allebei niet!! Ik vroeg aan een vrouw buiten waar een andere was en ze zei “veel verderop!” Maar ik wilde pinnen, want anders kon ik geen boodschappen doen... ik liep uiteindelijk helemaal in Coyoacan centrum en besloot het toen maar op te zoeken op mijn mobiel met een rode batterij, maar heb uiteindelijk aan de weg een bank gevonden die me blauwe 500-briefjes gaf en ik wist niet of ze nep waren of niet! Ik ging maar terug naar Superama, hopend dat ze echt waren en gelukkig werden ze geaccepteerd. Ik vroeg of het normaal was dat ze blauw waren i.p.v. bruin (20pesos is blauw) en het was een andere editie, dus gelukkig waren ze evenveel waard. Ik was pas om 18:30 thuis en heb nog wat methodologie gelezen en was om 21u zo moe dat ik lekker ben gaan slapen.