Boodschappen zonder geld - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Boodschappen zonder geld - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Boodschappen zonder geld

Blijf op de hoogte en volg Leonie

27 Augustus 2019 | Mexico, Mexico-stad

Vanochtend voelde ik me weer een heel stuk beter! Ik ging mijn routine weer door en had het helemaal naar mijn zin! Ik maakte mijn rapport voor methodologie af, stuurde het en las teksten die Arianna me had gestuurd voor regionalisme dat ze in Groningen had geleerd, dus dat is voor mij een plus!! Ik zocht nog wat ideeën op voor mijn thesis en ben me klaar gaan maken. Om 9:10 ging ik van huis en kwam om 10u op school.
Van 10 tot 12 hadden we regionalisme. Ik spuit zo’n 20 capsules in mijn ogen sinds ik me niet zo goed voel en dus ook onder deze les was het geen uitzondering! Ik vond het gelukkig wel erg interessant, maar werd erg draaierig (Graham had er ook last van zei hij na de les, dus misschien was het het lokaal of iets). De les ging over het concept van Latijns Amerika en hoe het is ontstaan.
Van 12-14u had ik EU-Latijns Amerika in de 20e eeuw en was het weer de les waar de leraar meer van Europa komt te weten dan wij van deze regio, maar het was okay want ik voelde me toch niet zo top.
Na de les ging ik met Gerald naar huis, want die voelde zich ook niet goed (het komt waarschijnlijk door de salsa van het vegetarische restaurant van afgelopen donderdag… maar ik had maar een snippertje geproefd!!). Ik liep nog wat door Coyoacán en ging boodschappen doen (vooral voor papaya haha). Bij de kassa aangekomen, merkte ik dat ik niet genoeg geld bij me had, whoops! In mijn beste Spaans (de filmpjes van gisteravond hadden dus gelijk nut) legde ik uit dat ik over 15 minuutjes terug zou komen als ik even geld ging halen thuis. Gelukkig was dit allemaal okay, dus in de hitte ben ik naar huis gesneld en ben ik teruggegaan naar Superama om mijn boodschappen te halen.
Thuis heb ik buiten geprobeerd wat te leren, maar het geluid van de tv van de buren en mijn oog- en hoofdpijn werkten niet mee. Maar ik had mijn klas beloofd iets samen te vatten zodat ze het niet allemaal hoeven te lezen, dus moest ik het wel afmaken, zodat ze tijd genoeg hadden het voor de les voor morgen te lezen. Binnen heb ik met kokosnootwater (dat helpt goed als ik me niet goed voel volgens mij) het artikel afgelezen dat nooit stopte, maar ik heb er maar een eind aan gebreid want het hele onderzoek dat we moesten lezen over een sportcentrum als oplossing tegen jeugdcriminaliteit in Guatemala was ook niet zo interessant voor 20 pagina’s.
Hierna was ik vrijwel klaar met de dag. Ik zocht aspirine, maar had het helaas nergens liggen en heb dus maar snel gekookt, de blog geupload en ben ik om 19h gaan slapen. Morgen voel ik me hopelijk weer wat beter! Ik moet toch echt een keer met een goed thesis-idee komen, want ik verander met de dag… letterlijk!