Ria-like-leraar voor Cuba!! - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Ria-like-leraar voor Cuba!! - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Ria-like-leraar voor Cuba!!

Blijf op de hoogte en volg Leonie

02 September 2019 | Mexico, Mexico-stad

Vanochtend werd ik weer goed wakker - de honden waren soortement stil gisteravond!!
Na mijn ontbijtje heb ik een e-mail gestuurd naar Sandra met wat vragen over hypermobiliteit. Daarna heb ik mijn e-mails gecheckt en heb ik in de ochtend de een tekst voor regionalisme voor mijn presentatie volgende week gelezen over EU-regionalisme. Ondertussen heb ik een dutje gedaan en boodschappen, wat gevolgd werd door wat koken, afwassen en een planning voor morgen!
Om 16u bracht ik mijn vuilnis naar de portier en liep richting Chedraui’s busstation. Waar normaal gesproken geen probleem is met door de privéwijk lopen, was er nu een andere portier die me vroeg waar ik woonde en dat ik er dus niet heen mocht; ik moest helemaal omlopen! En dat terwijl de andere portier die ik nog wel eens tref, erbij stond te kijken! Voor nu mocht ik passeren maar de volgende keer niet meer... ik denk dat ik voortaan maar via Coyoacán ga; dat is een stuk leuker lopen ook!
In de bus las ik nog even door waar de les over zou gaan, want dit was de eerste keer dat we les over de Cubaanse Revolutie hebben, van 17-19u. Ik was weer eens de eerste op school en niet veel later kwam Rodrigo ook, gevolgd door Joyce en Celia en de rest.
De les was erg interessant! Het ging eigenlijk gewoon over het begin van de Cubaanse Revolutie en omdat ik hier (sorry not sorry) vrijwel niets van wist, was het goed om te horen. Ik had een positief gevoel over de leraar. Ik had iedere keer een ‘innerlijk lachje’ als ik hem aankeek en hij had hetzelfde; hij deed me een beetje aan Ria in Turkije denken, haha. Hij vertelde ons ook dat hij voortaan liever heeft dat de les van 17:30-19h is, zodat hij op tijd is. Dat vonden we natuurlijk niet verkeerd!
Na de les ben ik met Gérald naar de bus richting Coyoacán gegaan, maar voordat we daar uitstapten vroeg hij of ik meewilde gaan naar La Comer voor boodschappen. Het bleek een heel winkelcentrum te zijn!! De supermarkt was immens groot en er was van alles te vinden! We hebben allebei wat boodschapjes gehaald (ik was een avocado en mango’s vergeten vanmorgen) en hierna heb ik naar huis gelopen. Het was 1,5 kilometer dus erg dichtbij. Het was al een beetje donker, dus het had niet veel later moeten zijn, maar ik voelde me alsnog veilig.
Thuis heb ik alles in orde gemaakt en ben ik zo snel mogelijk gaan slapen om 21h.