Korte shopervaring - Reisverslag uit Besançon, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Korte shopervaring - Reisverslag uit Besançon, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Korte shopervaring

Blijf op de hoogte en volg Leonie

06 September 2013 | Frankrijk, Besançon

Vanmorgen had ik om 10uur met Shirley afgesproken, maar werd ik om kwart voor 10 wakker!! We liepen naar de Stendhal waar we met Fatima hadden afgesproken. We gingen met z’n 3en naar school lopen. We hadden echt geen idee waar we terecht zouden komen! Gelukkig vonden we het snel en liepen we de school in. We zochten gelijk het lokaal op waar we een afspraak hadden met een Franse lerares die Nederlandse studenten begeleidt. Omdat we een half uur te vroeg waren, gingen we eerst beneden zitten. Het was echt heel klein. Er was genees een aula of iets. Er was gewoon een hal met vier bankjes. Toen we op één van die bankjes gingen zitten, liepen er Franse studenten langs die al met school waren begonnen. We vroegen ons af of we er nou heel erg buitenlands uitzagen, maar we kwamen tot de conclusie van niet :p. Toen het zo’n 11 uur was gingen we naar boven voor de afspraak. Het was een hele aardige mevrouw die ons hielp met wat formulieren. Omdat ik niet kon schrijven met rechts en heel erg langzaam met links, schreven die vrouw en Shirley om de beurt mijn papieren vol. Ik hoefde alleen maar toe te kijken, haha. Na wat gebrekkig Frans te hebben gesproken, gingen we weg en nodigde die vrouw ons nog uit om een drankje te doen volgende week om elkaar beter te leren kennen. Ook zagen we de lerares die Shirley en ik in Den Haag al hadden ontmoet. Ze was lerares Engels!! In Den Haag deed ze alsof ze alleen maar Frans kon en moesten Shirley en ik ons best doen om geen domme dingen te zeggen in het Frans xD. Maargoed, nadat we de school hadden verkend, gingen we boodschappen doen met Fatima’s ouders met de auto!! :D Shirley en ik hebben mega veel drinken ingeslagen, zodat we nooit meer zo’n zware tas hoeven te tillen als we lopend boodschappen doen. Daarna gingen we een lekkere salade eten en lopen naar Besançon in de hitte. Vandaag was het weer zo’n 30 graden. Daar gingen we pinnen en naar de bank. Daar kregen we formulieren mee en onze langverwachte R.I.B. (deze heb je nodig om verschillende dingen te regelen). Na een vreugdedansje om de R.I.B. gingen we even kort shoppen. We zijn in verschillende winkels geweest, waaronder een luchtjeszaak. Ik ontdekte gelijk een lekkere en spoot hem op: natuurlijk per ongeluk weer veel te veel, waardoor ik heel de dag er heel erg naar rook :p. Het was “Angel” van iemand die begint met een T. Haha, ik weet het echt niet meer. Daarna ging ik een super leuk shirt kopen bij de Pimkie! Ik ben echt super blij dat deze winkel er zit  Daarna nog naar de Bijou Brigitte, haha! Allemaal echt precies hetzelfde als in Nederland. Ook kocht ik Strepsils, omdat ik waarschijnlijk een keelontsteking heb. Dit was helaas moeilijk uit te leggen aan de cassière, maar uiteindelijk kwamen we eruit. Ik pakte een doosje medicijnen en las het onbewust hardop voor en het stond er gewoon in het Nederlands! Haha, op heel veel medicijnen staat de tekst gewoon in het Nederlands en Frans en verder in geen andere taal. We kochten nog wat dingen bij een 2-euro shop voor in onze kamer en gingen daarna naar een ijsjeswinkel. Echt super lekker ijs!! Er zitten wel alleen veel wespen bij de Slush Puppies, daarom namen we die niet :/ Ook nog een baguette voor het avondeten. Het was de bedoeling om met het ijsje naar de campus te lopen, maar onderweg bedachten we dat we heel de dag nog niet hadden gezeten, dus bovenaan een heuvel gingen we op een bankje zitten en hebben we genoten van het uitzicht, terwijl we erg hard hebben gelachen om de manier waarop wij Frans praten :p. Na een paar foto’s te hebben genomen, gingen we naar huis lopen. We werden steeds moeër en het werd steeds donkerder. Om half 9 waren we ongeveer pas thuis en Shirley kwam al naar mijn kamer om een panini te maken! Een heerlijke Franse baguette met kaas en tomaat. Echt een aanrader!! Daarna dronken we nog wat thee en hebben we een mailtje naar Eloïse en Gil (andere Franse student) gestuurd om te vragen om van het weekend gezellig wat te drinken. Ben benieuwd!! Toen gingen we afwassen en genoot ik nog van een valse versie van “Basket Case” van Green Day op de gitaar, gespeeld door niemand minder dan mijn eigen buurman.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Besançon

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 268
Totaal aantal bezoekers 84285

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: