Schoolproblemen en eerste "feestje" - Reisverslag uit Besançon, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Schoolproblemen en eerste "feestje" - Reisverslag uit Besançon, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Schoolproblemen en eerste "feestje"

Blijf op de hoogte en volg Leonie

10 September 2013 | Frankrijk, Besançon

Vanmorgen moest ik vroeg op, want de les “marketing relationnel” begon al om 8uur. Gelukkig begreep ik er wat meer van dan de les van gister. Het duurde tot 10 en daarna gingen we naar CAF. Hier moeten we onze huursubsidie regelen. De meneer die ons hielp kon niet zo goed Engels en wij konden niet zo goed Frans, dus lachten we maar als we wat wilden zeggen, haha. Daarna haalde hij er toch maar iemand bij die alles wat rustiger kon uitleggen in het Frans. We kregen weer een hele stapel papieren mee die we in moeten vullen en weer in moeten leveren. Vervolgens gelijk naar de balie op school om te vragen of hun hun deel in wilden vullen, maar die vertelden ons dat we te vroeg waren :o dus dat het nog lang kan duren. Daarna gingen we allemaal zelf lunchen op onze kamers. Toen heb ik nog wat gepraat met Marloes en moest ik weer naar school om m’n rooster af te maken met mevrouw Simonot. Toen we daar waren, zagen we dat er problemen waren met sommige vakken. We hadden vakken gekozen die ineens niet meer bestonden. Helaas is er nu nog geen oplossing voor en gaan de leraren overleggen. Toen we daar zaten, kreeg ik spontaan een bloedneus van al het geregel! Dus rende ik door de gangen van de school naar het toilet. Die zijn daar trouwens zo basic als wat, het deed me denken aan de Ouverture. Shirley en Fatima kwamen me ophalen en zeiden dat er nog geen oplossing was en dat we het moeten afwachten. Hierna gingen we weer allemaal zelf naar onze kamers en ging ik in m’n mail kijken. Marloes had een filmpje gestuurd van de bandcompetitie van het afgelopen weekend. Ik was er echt super blij mee, aangezien ik enorm baalde dat ik er niet bij kon zijn. Nu heb ik veel gezien van de leuke bands en kan ik het meerdere keren bekijken  Helemaal top! Daarna ging ik tosti’s maken bij Shirley. Toen klaarmaken voor de avond.. we hadden een ESN feest! Dus een studentenfeest soort van. Er was een moment van twijfel om te gaan of niet, aangezien de bussen precies gingen staken in de avond! Maar we wilden eigenlijk wel in contact komen met anderen, anders blijven we ons vervelen op onze kamer en dat is niet zo´n goed plan. We besloten te lopen met zijn 3en. Het was een aardig eind. Zegmaar 5 kilometer.., maar we waren er eigenlijk zo. Toen we binnen waren, vroegen we onszelf af wat we er deden. Het was helemaal nog niet zo druk (kwart voor 10) en we herkenden niemand. Uiteindelijk wel met een paar mensen kennisgemaakt, waaronder 2 studenten uit New York, iemand uit Spanje en een paar Fransen. Het was allemaal wel even wennen, vooral het Frans praten. Nu moesten we wel!! Ik heb stiekem wel gewoon Engels gepraat met die Amerikanen hoor, waarom zou ik tegen hun Frans praten? Dan komt er niet echt een gesprek op gang. Het grappige is dat die Amerikaan wel soms Frans probeerde terug te praten. Okay,, dan probeerde ik het ook, maar als ik het dan niet wist, ging ik gewoon vloeiend over op het Engels en ging het prima, haha. Toen we terugkwamen van het feest, waren we doodop en na wat te hebben gegeten, viel ik gelijk in slaap!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Besançon

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 84550

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: