Geluks-vrijdag de 13e - Reisverslag uit Besançon, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Geluks-vrijdag de 13e - Reisverslag uit Besançon, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Geluks-vrijdag de 13e

Blijf op de hoogte en volg Leonie

13 September 2013 | Frankrijk, Besançon

Vandaag hadden we opnieuw een afspraak om op school naar alle vakken te kijken. Toen we erachter kwamen dat het echt niet ging lukken (want Piaget zei zelf ook dat we veel te veel vakken hebben), zei ze dat we vakken mochten laten vallen :) Aangezien Shirley en ik baalden van het vak van afgelopen woensdag (de 3 helse uren), vroegen we of we die mochten laten vallen. Na wat geregel en gevraag, mogen we nu dat vak laten vallen! Wooh! Dus geen presentatie meer over de marketingplannen van Franse bedrijven :) We hebben nog 2 vakken laten vallen en hebben er 1 bij gekozen. Ook moeten we 2 vervangende opdrachten maken, dus blijven we het wel druk hebben. Anders was het simpelweg niet mogelijk om ons rooster te maken (veel te veel vakken op hetzelfde moment). Toen we deze meevaller in de pocket hadden, gingen we ons schoolpasje halen. Ook deze was eindelijk klaar! Alleen die van mij is een beetje scheef, haha. Het was ineens opvallend zonnig en warm en we gingen na de lunch naar de CAF. Ook hier liep alles op rolletjes en werd mijn dossier onmiddellijk goedgekeurd. Shirley moest haar zorgverzekeringpasje en geboorteakte geven en Fatima moest ook nog dingen regelen, maar aan mij werd niets gevraagd. Ben benieuwd of het inderdaad goed is gegaan xD. Daarna gingen Timo, Shirley en ik naar de bank in Besançon met de auto. Hier kregen we allebei ons bankpasje en moest ik mijn handtekening zetten op de achterkant. Het ziet er niet uit, haha. Ik schoot een beetje uit met links :p De vrouw die hielp zag de lol er ook wel van in volgens mij x] Daarna zei ze wat en begreep ik het niet. Gelukkig hielp ze me en moest ik er geld opzetten ofzo. Ook zei ze dat ik maandag terug moest komen. Ik heb echt geen flauw idee waarom. Waarschijnlijk heeft het iets te maken met pinnen en het activeren van mijn bankpasje. Daarna gingen we nog een lekker ijsje halen en boodschappen doen. Shirley en ik hebben lekker wat drinken ingeslagen. Thuis nog even gechillt en daarna gingen we eten maken. Nou, eigenlijk gingen Shirley en Timo koken :) Dat durf ik niet eens te proberen met links xP. Het werd chili con carne en het was echt mega lekker!! Eindelijk een normale maaltijd.. we genoten ervan! Daarna hebben we nog met z'n 3en gezellig gekletst tot 11 uur. Daarna ging ik nog even mijn mailtjes checken en merkte ik dat ik echt kapot was. Het was een gezellige dag!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Besançon

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 84288

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: