Speed-day - Reisverslag uit Besançon, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Speed-day - Reisverslag uit Besançon, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Speed-day

Blijf op de hoogte en volg Leonie

18 September 2013 | Frankrijk, Besançon

Vandaag ging opnieuw de wekker om 7 uur. Natuurlijk had ik gelijk spijt dat ik gisteravond uit ben gegaan, maar dat had ik gister al gedacht :p We hadden van 8-12 het vak dat we gister ook hadden: "Stratégie de communication (digitale)". En jahoor, het was even slaapverwekkend, als het nog niet slaapverwekkender was! Op slot hingen Fatima, Shirley en ik gewoon over de tafels heen en er werd heel wat af gegaapt. Ook werden er weer mooie tekeningen geproduceerd. Helaas begrepen we vandaag totaal niet wat hij allemaal zei, aangezien hij geen PowerPoint-presentatie gebruikte. We hadden letterlijk maar 10 minuutjes pauze in deze 4 uur en het was echt niet te doen. Gelukkig waren we kwart voor 12 uit, omdat hij de trein moest halen.Onze volgende les zou om 12 uur beginnen. Omdat ik zo'n ontiegelijke honger had, snelwandelde ik naar mijn huissie, pakte 2 eierkoeken en snelwandelde weer terug naar school. Bij het volgende lokaal aangekomen, zaten Shirley en Fatima al in de hoorcollegezaal. Ik was ruim op tijd voor de les :) Gelukkig was dit de eerste les dit ik een beetje begreep en hier heb ik dan ook aardig wat aantekeningen gemaakt in één uur. Helaas was er opnieuw geen PowerPoint, zijner geen boeken voor dit vak en was het alleen de leraar die dingen vertelde die we op moesten schrijven, wat we moeten leren voor de toets. Het was erg lastig en uiteindelijk gaf ik het ook op toen hij allemaal jaartallen achter elkaar zei wanneer bepaalde kranten uitkwamen. Hierna weer naar boven gesjeesd om 30 vellen papier te halen voor de les van vrijdag (we missen hem morgen, omdat die samenvalt met Frans). "Lees dit maar voor vrijdag" (want dan hebben we hetzelfde vak weer). :O Dat wordt nog wat morgen! Hierna weer naar huis gesnelwandeld en hebben we zo veel mogelijk eten naar binnen gewerkt in 10min. De volgende les begon namelijk om half 2. Ik had heerlijke half-geroosterde boterhammen met pindakaas en banaan en een stuk komkommer :"D. Op school aangekomen, zagen we dat we opnieuw bij dezelfde klas zaten. We gingen zitten om 2 uur. De lerares kwam pas om 2 uur!! Voor niets zo gehaast dus -.-' Deze tijd hadden we overigens goed gebruikt: omdat Fatima en ik nog geen groepjes hadden voor het project van gister, ging ik aan een meisje vragen of ik bij haar in het groepje kon. Ze ging onmiddellijk naar een jongen van de klas en ze gingen het samen regelen. Er werden steeds meer leerlingen bij betrokken en op slot was de helft van de klas ons aan het helpen. Nu hebben we gelukkig een groepje. Dit was een erg apart en moeilijk vak. We moesten karakteristieken van kartonnen dingen (stoel, tafel, boekenkast) opschrijven in het Frans. Verder moesten we die kartonnen producten gaan vergelijken met de koningin van Engeland, een bos bloemen, een scooter en camambert. We vroegen ons echt af waar we beland waren xD We hebben maar naar de rest geluisterd, want dit sloeg echt alles! Ik was zó moe dat mijn benen gewoon begonnen te tintelen.. en de tijd ging zo langzaan! De les was tot 5. Om half 5 begon het leuk te worden. We moesten groepjes maken. Shirley, Fatima en ik waren met z'n 3en en we werden bij 4 jongens van de klas gezet. (ik heb vandaag geteld: we hebben met ons erbij zo'n 26 mensen in de klas, waarvan zo'n 5 jongens). We moesten eigenlijk aan een opdracht werken, maar zij vonden het natuurlijk maar al te interessant, 3 meiden uit Nederland! We lieten op een iPad zien waar in Nederland we vandaan kwamen en leerden hen een paar Nederlandse woorden. We hadden de grootste lol! Nu zat de rest van de klas wel op ons te letten en bleken ze het ook interessant te vinden. Ze deden elke keer maar onverschillend, maar het bleek vandaag dus dat ze het ook maar al te leuk vinden. Ze bleven er wel stil onder. Na de les gingen we met zijn 3en naar Besançon. Shirley voor haar mobiel en Fatima voor de bank. Ik ging gewoon gezellig mee. Heb ook nog een afwasteiltje gekocht :) Hierna hebben we heerlijke kebab op! Ook kregen we nog Turkse thee na ons broodje döner.. super leuk en lekker! We waren zo verrot dat we om kwart voor 8 naar huis gingen. Ik ben gelijk dit verhaal gaan schrijven en nu ga ik toch echt slapen. Die lange dagen zijn echt niet vol te houden! Morgen weer om 8 uur beginnen :( Welterusten!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Besançon

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 84284

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: