Eerste Franse toets Marketing - Reisverslag uit Besançon, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Eerste Franse toets Marketing - Reisverslag uit Besançon, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Eerste Franse toets Marketing

Blijf op de hoogte en volg Leonie

27 September 2013 | Frankrijk, Besançon

Bedankt voor de kaarten van mama, oma en Marloes!! Heel leuk, heb ze gister ontvangen. Ze staan op mijn bureautje :)
Vanmorgen hadden we van 9 - 12 stratégie d'entreprise. Onder deze lessen moeten Shirley en ik vaak lachen, aangezien het ineens vaak stil is en we niet weten of de lerares nou net een vraag stelde of dat we iets moeten lezen. De lerares kijkt dan in de rondte voor een minuut met een lach op haar gezicht.. ongemakkelijke stiltes vallen er dan :p Om 12 uur rende ik naar huis om tosti's te maken en nog even het een en ander door te lezen voor school. Om 1 uur zou de toets marketing relationnel beginnen. Toen we het toetslokaal ingingen, wilde ik even tegen de leraar zeggen dat ik de toets niet kan schrijven, omdat ik met links erg langzaam schrijf. Hij zei dat hij wat te zeggen had tegen alle Erasmus-studenten: dus tegen Shirley, Fatima en mij. Hij vertelde ons dat we ook konden kiezen voor een mondelinge toets volgende week en dat dat meestal als makkelijker wordt gezien voor de Erasmus-studenten. Als we voor dit zouden kiezen, mochten we onmiddellijk het lokaal uit en moesten we hem mailen voor een afspraak. We kozen voor het mondelinge examen en gingen naar beneden toe om ons voor te bereiden op de toets die om half 3 zou beginnen. Het was Lindy's verjaardag, dus ik wenste haar nog een fijne verjaardag via een berichtje. Ik kreeg gelijk terug dat ze mijn kaartje heeft ontvangen.. precies optijd! :) We gingen even buiten zitten om te leren, met uitzicht op de bergen. Omdat het te heet was, gingen we toch maar weer naar binnen (het was zo'n 26 graden!). Om half 3 begon de toets en ik mocht hem op mijn laptop maken. We kregen de papieren en we mochten beginnen. Het vak heette 'marketing stratégique'. Het waren zo'n 6 pagina's helemaal in het Frans over een graanbedrijf met een molen. Het was erg lastig dit allemaal te begrijpen, maar ik had een woordenboek Frans-Nederlands op mijn tafel gelegd. Van dit bedrijf moesten we een SWOT-analyse maken. Als we dit in het Nederlands of Engels zouden krijgen, zou je zeggen: piece of cake. Maar dit was toch wel van een heel ander niveau! Ik was de volle 2,5 uur bezig met mijn toets en daarna had ze mijn toets via een USB-stick op haar computer gezet. Om 5 uur waren we dus pas klaar. We wilden pizza gaan eten, maar toen we er gingen zitten, zei die man dat het restaurant pas om 7 uur geopend was. We verzonnen dus een ander plan. Shirley en ik aten lekker rijst met chili. We hadden mega honger gekregen van die toets! In de avond rustig aan gedaan en met nog wat mensen gepraat online.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Besançon

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 84409

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: