Spooky kerk - Reisverslag uit Besançon, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Spooky kerk - Reisverslag uit Besançon, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Spooky kerk

Blijf op de hoogte en volg Leonie

29 September 2013 | Frankrijk, Besançon

Vandaag heb ik weer rustig aan gedaan. Althans, dat was het plan. Ik besloot om half 3 een stukje te gaan lopen buiten, dus deed ik mijn koptelefoon op en liep ik naar beneden. Ik besloot een hele andere weg te nemen dan ik altijd doe. Ik weet dan ook niet of dit een erg goede beslissing was :p Ik liep op slot in the middle of nowhere.. tussen allemaal bedrijven en bomen en hekken.. Maarja, ik ben altijd wel in voor een beetje avontuur, dus ik bleef gewoon doorlopen tot ik ergens uitkwam wat ik interessant vond. Net voordat ik besloot toch maar terug te keren, aangezien er geen einde aan de weg kwam, zag ik iets heel erg interessants! Het was een soort antenne die boven de bomen uitstak op een heuvel. Het leek op een gebouw uit mijn lievelingsfilm 'The Burbs', dus liep ik ernaartoe. Ik kwam langs een tennisbaan en liep een stijl weggetje op en was het rare gebouw kwijt. Ik sloeg een weggetje naar rechts in en zag ineens het gebouw weer: het was een kerk! Ik dacht dat het niet open was en bekeek het gewoon van buiten. Maar toen zag ik ineens een deurtje openstaan en ging ik voorzichtig naar binnen.. er was helemaal niemand en het was gewoon een beetje schemerig in de kerk zelf. Ik schrok van de beelden die ineens voor me stonden en toen ik verder liep naar links, zag ik dat het niet zo maar een kerkje was, maar dat het gewoon een grote katholieke kerk was!! Omdat het zondag was, ging ik natuurlijk even op een bankje zitten en bekeek ik de kerk. Het was best mooi: muurschilderingen, beelden, raampjes, etc. Ik heb een rondje gelopen en ben toen maar weer naar buiten gegaan. Het begon te lijken op een enge film. Toen ik door een andere deur naar buiten ging en ik naar rechts keek, zag ik een kerkhof! Dat paste zeker goed in het verhaal dat ik al in mijn hoofd haalde door die enge kerk. Het was de Saint-Ferjeux in Besançon (google het maar ;p). Na deze ervaring, wilde ik zo snel mogelijk weg. Het was inmiddels al weer zo'n kwart voor 4. Op de terugweg (ik wist nog steeds niet waar ik was), ben ik bizarre mensen tegengekomen: een zwerver en een man die me eng aankeek die aan een paal stond te rammen die op de weg stond. Ook liep ik volgen mij langs een aangegeven militair gebied met prikkeldraad. En er kwam een donkere lucht aan... ik was erg blij toen ik een bushalte met een oranje sticker zag staan: dat betekende een bushalte naar de campus. Ik heb lijn 7 te voet gevolgd en kwam uiteindelijk weer op een bekend stukje uit. Ik heb het stuk afgelopen en uiteindelijk was ik half 5 thuis. Ik was kapot!! Hierna nog even geskypet met ma. Om half 7 wok gegeten met Shirley en Timo. Het was weer heerlijk :D In de avond geskypet met mama, papa en.....opa en oma!! :D Ik heb ze een rondleiding gegeven door mijn kamertje en we hebben even gekletst :) Heel leuk! Ik kom waarschijnlijk eventjes terug naar huis eind oktober-begin november!! Meer details later :) Ik ga zo een concert-dvd kijken. Tot morgen!Xx'

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Besançon

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 84332

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: