Gezellig dagje uit in Besançon - Reisverslag uit Besançon, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Gezellig dagje uit in Besançon - Reisverslag uit Besançon, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Gezellig dagje uit in Besançon

Blijf op de hoogte en volg Leonie

12 Oktober 2013 | Frankrijk, Besançon

Vandaag gingen Shirley en ik gezellig een dagje naar Besançon. We vertrokken om 2 uur en het zonnetje scheen. Het leek warm, maar het was best wel erg koud! We zijn in veel winkels geweest die we nog nooit hadden gezien en er hing en super gezellige sfeer in de stad. Op het plein bij de Pathé was een soort markt en erachter stonden van die hokjes die je bij de kerstmarkt in Antwerpen hebt met eten. Ook werd er muziek gemaakt en dansten er mensen in bourgondische kleren. Ik vond het erg gezellig! Daarna gingen we naar het andere pleintje, waar weer een andere markt was. Toen liepen we door naar de bushalte en ik zag iemand de kerk in gaan, dus zei 'kom we gaan ook!'. Nog geen minuut later stonden we in de kerk. Ik had een beetje hetzelfde gevoel als bij de St.-Ferjeux, maar deze was kleiner en nu was Shirley er ook. Ook dit was een donkere kerk met veel beelden. Het was best een mooie kerk! Toen we weer naar buiten gingen, begon het te miezeren.. toen gingen we nog even de Pimkie binnen, omdat we 14 minuten moesten wachten op de bus. Toen we weer terug waren bij de bushalte, begon het te waaien en harder te regenen.. Toen kwam de bus eraan en natuurlijk IEDEREEN moest die hebben, dus stonden we proppie-vol in die bus -.- Nog even boodschappen gedaan en weer naar huis. Het werden penne :D In de avond nog lekker gechillt en voor zo ver het mogelijk was de bandcompetitie een beetje bijgehouden die in het Westland afspeelde :) Nu lekker slapen. Bye!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Besançon

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 84414

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: