Mondeling Mardi - Reisverslag uit Besançon, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Mondeling Mardi - Reisverslag uit Besançon, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Mondeling Mardi

Blijf op de hoogte en volg Leonie

15 Oktober 2013 | Frankrijk, Besançon

Ik werd wakker en wist nog niet helemaal wat ik ging doen en waar ik was..., maar toen wist ik het: ik heb mijn Marketing Relationnel mondeling vandaag! Ik maakte mijn ontbijt klaar en ging leren totdat Shirley eraan kwam. We liepen samen naar school. Opnieuw wisten we niet precies of we in het ene of het andere gebouw hadden afgesproken. Ook omdat de leraren hier lekker laat aankomen, wisten we niet of die bij het andere gebouw stond te wachten of niet. Na heen en weer te zijn gelopen, liep hij ineens achter ons. We gingen naar boven en Shirley begon.. ik zat op de grond in de gang nog de laatste dingen door te nemen. Iedere mondeling hoorde 20 minuten te duren. Ik had pas 10 zinnen gelezen en Shirley kwam alweer naar buiten! Nu moest ik :/ Ik ging zitten en hij legde uit dat ik in het Frans of in het Engels mocht antwoorden en dat hij een paar vragen ging stellen. Bij de eerste vraag was ik de draad al kwijt in het Frans en was het moeilijk uit te leggen in het Engels, dus kwam ik er helaas niet helemaal uit. En dit gelde voor de rest van het mondeling ook. Eigenlijk snapte ik het nut van het hele vak niet zo goed en had gewoon alles goed geleerd wat hij had verteld in de les (hij zei dat we dat moesten leren). Maar helaas vroeg hij zowat niets van de aantekeningen en ging hij gewoon vragen stellen over de definitie (die ik niet zo goed meer wist). Dus toen was ik klaar en mocht Fatima. Ik ging naar Shirley en we bespraken het nog een keer. We besloten onszelf te trakteren op een ochtendje Besançon. Daar aangekomen, hebben we niet veel uitgevoerd. Er zijn eigenlijk niet zo heel veel leuke winkels in de stad zelf. Daarna gingen we terug naar de campus en at ik heerlijke tosti's, terwijl ik naar niet-vastlopende-GTST-uitzendingen keek.. EINDELIJK! In de middag heb ik mijn verslagvraag afgemaakt en Shirley en ik aten een lekkere wok om half 7. Onze keuken is nog steeds dicht. Hij is gesloten, omdat hij zo smerig is. Er hangt een briefje op de deur met dat we de keuken zonder respect gebruikt hebben en eigenlijk moeten we daar dus nu voor boeten. We koken nu al 2 dagen een verdieping boven ons. Toen we in die keuken kwamen, zagen we een tv op het "aanrecht" staan en stond de chinees (we dachten dat ie van onze verdieping was) lekker te koken. Bij ons ging het in het begin niet zo snel, maar toen hij wegging, mochten we zijn kookstel gebruiken die heet was, dus was het eten zo klaar. In de avond zat ik lekker achter mijn computer, totdat we een mailtje hadden met de cijfers. Shirley en Fatima hadden een goed cijfer, in tegenstelling tot mij. Ik had helaas een 8... op de 20, dus dat is niet zo denderend. Ik moet het nu compenseren met een ander vak. Maarja, morgen weer een dag! Ik ging daarna lekker Harry Potter 4 kijken om nog een leuke avond te hebben. De film is net afgelopen en ik ga zo maar eens slapen. Tot morgen!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Besançon

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 84294

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: