Op vakantie naar Nederland - Reisverslag uit Besançon, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Op vakantie naar Nederland - Reisverslag uit Besançon, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Op vakantie naar Nederland

Blijf op de hoogte en volg Leonie

24 Oktober 2013 | Frankrijk, Besançon

Vandaag werd ik wakker met een glimlach op mijn gezicht.. vandaag ga ik terug naar Nederland!! :) Shirley ging met haar familie in de ochtend nog even naar het winkelcentrum Chateaufarine, terwijl ik mijn laatste spulletjes pakte en alles in mijn tas propte :p Ik heb er veel was in gegooid.. is wel net zo makkelijk! Hierna heb ik nog even Frans geleerd en heb ik mijn papieren van Victor Hugo eindelijk opgeborgen :) Toen Shirley terug was, laadden we eerst de auto vol met spullen en maakten we een wokje en gingen we richting school. De toets zou 2 uur beginnen, maar ze was natuurlijk weer eens wat te laat en ze keek al chagrijnig toen ze aan kwam lopen. Buiten het lokaal hadden we het met de Nederlanders nog over de toets en zij dachten dat we ook nog dingen van Besançon moesten leren (wat wij dus niet hebben geleerd..) We gingen het lokaal in en we begonnen aan de toets. We kregen een paar blaadjes en moesten 7 vragen maken. ALLE vragen gingen over Victor Hugo (en een beeld die Shirley en ik hebben gezien in een parkje in de stad die best eng is haha). Gelukkig had ik daar best wat van geleerd, dus ging het op zich wel. Toen hadden we nog maar 10 minuten en ik moest de hele achterkant nog! :O Ik heb als een gek met links geschreven en toen was het tijd. Ik was namelijk weer eens de enigste die bezig was met de toets.. De achterkant ging over het analyseren van een gedicht en het in verband brengen met Victor Hugo.. dussss... :p Het was kwart over drie en Shirley en ik mochten weg (we hadden de lerares al gemaild of we de toets eerder mochten maken. We zeiden dat we de trein naar NL moesten halen om 5 uur, maar eigenlijk wilden we gewoon zo snel mogelijk naar huis en haar vader stond te wachten). De rest ging door tot 4 uur met de Franse les, terwijl wij lekker naar huis gingen! We liepen naar beneden en daar stond de auto al voor de school klaar. We stapten in en reden de snelweg op.. Op naar huis! Eerst gingen we de toets natuurlijk bespreken in de auto. "Wat had jij daar?" was een vraag die veel gesteld werd ;P Daarna heb ik rustig van het landschap genoten. Nog even genieten van de Franse radio voordat we een week die nummers niet meer horen! Rond zevenen waren we in Luxemburg. Hier stapten we even uit om naar de wc te gaan en daarna gelijk weer doorgereden. Om kwart over 7 was het al pikdonker en reden we richting Brussel. Ik vond dat er wel verschil was in landschap in de verschillende landen/steden/gebieden. Na Brussel kwam Antwerpen en werd het steeds minder heuvelachtig. In Nederland was het gelijk plat en reden we lekker door. Op slot herkende ik Vlaardingen en begon ik al te glimlachen :) Toen ik kassen zag en uiteindelijk ook de windmolen, begon ik nog vrolijker te kijken. We reden mijn weg in en m'n geluk kon niet meer op, haha, heel vreemd om er zo weer te rijden! Toen ik thuis was, zag ik dat pa en ma pas net thuiswaren van een verjaardag! Gelukkig maar! We laadden de spullen weer uit, gaven een hand aan Shirley's vader en gingen lekker naar binnen. Het was kwart over 10. Pa en ma vroegen wat ik het liefst wilde op dat moment en ik wilde alleen maar fruit haha. Dus kreeg ik lekker veel fruit cocktail :) Ik heb cadeautjes gegeven: macarons, potje jam en fles wijn aan pa en ma, biertje aan Robert en een sleutelhanger uit Parijs aan Marloes. Veel streekproducten dus :) Om kwart voor 11 kwamen opa en oma ook van de verjaardag van Ed en ik rende naar buiten :) Hen heb ik ook Franse jam gegeven en zeepjes. Na te hebben bijgekletst, gingen zij weer naar huis en ging ik douchen en naar bed. Boven nog even met Robert gepraat over Amerika. Het was een lange dag, maar wel leuk! Ik heb verrot lekker geslapen in mijn eigen bedje, haha! :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Besançon

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 84353

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: