Alles verstoppen - Reisverslag uit Besançon, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Alles verstoppen - Reisverslag uit Besançon, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Alles verstoppen

Blijf op de hoogte en volg Leonie

08 November 2013 | Frankrijk, Besançon

Vanochtend werd ik wakker met hetzelfde geluid als waar ik mee ging slapen: lopend water... :/ Ik nam wat cruesli met yoghurt en besloot uiteindelijk maar wel te melden dat mijn toilet kapot is. Daardoor moest ik m'n waterkoker, tosti-ijzer en al mijn posters verstoppen. Het was een heel gedoe om alle posters en foto's van de muren te halen (het zijn er namelijk nogal veel :p) Daarna gingen Shirley en ik zo'n kwart voor 10 naar het gebouw "Gigoux". Daar heb ik door middel van gebarentaal en een beetje Franse woordjes kunnen uitleggen dat mijn wc niet doorspoelt, haha. Gelukkig begreep ze me en ze zou het doorgeven. Daarna hebben we de huur betaald in de Stendhal en gingen we door naar school. We stonden voor het lokaal (al om 10.15, dus 15 min. te vroeg). Normaal staat de klas al te wachten voor het lokaal waar we les hebben, maar dit keer niet. Daardoor begonnen we weer eens te twijfelen of we wel bij het goede lokaal stonden of niet. Maar toen om half 11 de helft van de klas naar buiten kwam als hun 'pauze', wisten we dat we goed zaten. We gingen het lokaal in en wachtten op de lerares om te zeggen dat we Erasmusstudenten zijn. Helaas stond ze heel de tijd te praten met een andere leraar en kwamen we er niet tussen. We gingen dus maar zitten. Het was een nieuwe les: marketing opérationnel. Het ging een beetje over franchising volgens mij. We hadden onder de les even gezegd dat we buitenlandse studenten waren, zodat de lerares het ook weet. Wel zo handig ;P! Na de les gingen we naar huis en zag ik dat ik post had!! Super bedankt Edward, Frannie, Hugo, Floris en Charlotte! :D De kaart past mooi in mijn kamer :) Daarna at ik lekker 3 Hollandse boterhammen met hagelslag en speculoos :) Toen ik mijn kamerdeur open wilde doen, merkte ik al dat het slot maar 1x was gedraaid, in plaats van 2x (wat ik normaal doe). Ik kreeg al een flauw vermoeden dat er iemand in mijn kamer was geweest. Toen ik de deur open deed, was het stil.. dat betekende dus dat er geen water liep en dus dat de loodgieter was geweest! Yay mijn wc deed het weer! Toen ik doortrok, liep het water weer... dus dacht dat het weer kapot was. Gelukkig hield het op na een paar minuutjes. Daarna hadden we 4 uur Etudes: van half2 tot en met half 6. Eerst weer algebra in het Frans gehad.. het was opnieuw lastig! Ik ben benieuwd hoe we die toets willen gaan halen :o Daarna moesten we opdrachten maken van een stencil. Het was erg saai en de helft zat ook gewoon te praten. Op slot kreeg Shirley een berichtje op facebook van Bassie en begonnen we te praten met hem via de telefoon van Shirley. Het was wel grappig :) Daarna moesten we nog een uurtje met je groepje aan het dossier zitten. Mijn groepje had nog steeds geen onderwerp en we gingen weer verder zoeken. Fatima was alleen met Christoffer en Shirley's computer deed het niet naast haar groepje, dus ging ze achter me zitten. Hierdoor zaten we met z'n drieën dicht bij elkaar en konden we dus lekker kletsen :p Christoffer en Bassie werden af en toe ook een beetje in de gesprekken betrokken, het was wel gezellig! Mijn groepje kwam tot de conclusie dat het opnieuw gekozen onderwerp niet goed was, dus nu moeten we weer een nieuwe zoeken! We zullen het via internet bespreken, dat gaat wat makkelijker, hoop ik! O half 6 gingen we naar huis: we hadden honger! Shirley en ik maakten rijst met ragout en aten het op in Shirley's kamer. Hier kletsten we nog wat en hierna ging ik douchen en chillen in mijn kamertje. Ook heb ik nog eventjes geskypet met het thuisfront.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Besançon

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 84266

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: