Faaldag! - Reisverslag uit Besançon, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Faaldag! - Reisverslag uit Besançon, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Faaldag!

Blijf op de hoogte en volg Leonie

12 November 2013 | Frankrijk, Besançon

Vanmorgen hadden we om 11 uur een afspraak met Piaget. We moesten onze formulieren met de vakken die we hebben + leraren voltooien. Toen we allemaal ons formulier kregen, zagen we dat het de oude was. Nu moeten we morgen terugkomen om kwart voor 12 om de goede formulieren in te vullen. Ze had nu geen tijd meer, want ze 'had honger' :p. Hierna gingen we nog even snel wat uitprinten: brief voor wanneer we weggingen met bankgegevens etc. Toen we het computerlokaal inkwamen, zagen we dat de usb-stick van Shirley nog in een computer zat! We dachten dat we hem niet meer zouden zien xD. Helaas zat er een jongen op die computer. Shirley wilde hem er eerst gewoon uit trekken, maar we overlegden het eventjes. Ze vroeg of die van hem was en hij zei "oui". We geloofden het echt niet, want ze was hem 3 weken geleden kwijtgeraakt in dit lokaal op die computer (of 1 ernaast). Toen we weg wilden gaan, vroeg ze het nog 1 keer en hij zei opnieuw dat ie van hem was en dat ie hem 2 weken geleden had gekocht.. jahoor! Dus niet :o. Maar dat is dus de laatste keer dat we Shirley's usb-stick hebben gezien.. We gingen naar buiten en Shirley en ik namen de bus voor school en gingen naar het dorp. Hier stapten we uit bij de LCL en gingen we vragen hoe het zat met het geld voor onze abonnement van de bus en mobiel. We werden geholpen door een aardig uitziende vrouw, maar zelfs zij raakte gefrustreerd door onze vragen xD. Volgens mij snapte ze ons nog niet :o. Ondertussen zagen we dat de deuren gesloten werden: het was pauze. We waren echt net op tijd! De deuren waren potdicht en we moesten door een kleiner deurtje naar buiten. Nu was het echt lunchtijd voor de bankmensjes! We gingen door naar de free om het een en ander te vragen over de beëindiging van onze abonnementen. Opnieuw niet veel verduidelijking. We gingen maar weer naar het busstation op het pleintje (pa en ma weten nu waar die zit ;)). Thuis aangekomen, at ik boterhammen met oude kaas, hagelslag en pindakaas :) Lekkere mandarijntjes toe! Daarna besloten Shirleeeh en ik te gaan sporten. We liepen vastberaden en in onze sportkleding over de campus richting de sportafdeling. Dit keer was het hek wel volledig open, dus liepen we door. We liepen richting de deur van de turnzaal en zeiden: "Zeker te weten is deze deur niet open..." *trekt aan deur*.. *sta binnen*.. "oeps. ja, hij is dus wel open" xD. We konden door een raam naar binnen kijken en zagen dat er een hele klas binnen bezig was! We vroegen aan een man en vrouw die eraan kwamen lopen of wij ook individueel kunnen turnen. Het antwoord was helaas "nee" :(. Treurend liepen we verder over het terrein, op zoek naar een andere zaal waar we wel konden sporten. In de grote zaal in gebouw 5, waren er veel mensen aan het volleyballen. We liepen de gang door naar de andere kant en zagen de atletiekzaal. Tot onze grote verbazing was deze he-le-maal leeg! Hij was mega groot! Het was volgens mij niet helemaal de bedoeling dat we naar binnen gingen, maarja.. dan moeten ze de deur maar niet open laten! Er waren heel veel verschillende atletiekdingen: een zandbakding voor verspringen, een hoog kussen voor hoogspringen, horden en noem maar op! Het zag er professioneel uit. Ik heb ook nog een landingskussen uitgeprobeerd: het lag best lekker! :) (in ieder geval beter dan mijn bed in de campus haha). We gingen maar weg, aangezien we wisten dat we er niet moesten zijn. We keken alle sporten door op blaadjes, maar er zat niets bij voor ons.Na nog een gebouw aan de overkant door te hebben gelopen, besloten we maar te vragen of we een zaal konden gebruiken: Shirley om te twirlen en ik om te turnen of iets dergelijks. We vroegen het boven in gebouw 1, waarna we door werden verwezen naar het hoofd van die afdeling. Door moeilijk te doen wie er naar binnen zou gaan en wie het zou vragen, deed ik de deur open en vroeg Shirley het :p. Het antwoord was helaas ook hier "nee" en kwamen we tot de conclusie dat we gewoon niet kunnen sporten hier op de campus, echt jammer! We gingen maar weer terug naar onze kamertjes en ik genoot van een kop chocolademelk en een paar kruidnootjes :). In de avond gingen we een wokje maken. We hebben het alleen niet opgegeten xD. De keuken op de derde verdieping was helaas weer gesloten (wat niet heel erg als een verassing kwam, aangezien het gewoon echt een smerige bende was gister). We gingen naar de vierde verdieping en namen onze spullen mee. Shirley had nog een sausje van de vorige keer openstaan die toch echt een keer op moest. Toen we gingen eten in Shirley's kamer, vroeg ze: ".. smaakt dit nou anders dan de vorige keer?". En ik gaf haar gelijk xD. We kwamen tot de conlcusie dat het over de datum was (de saus), want het eten smaakte een beetje zuur :(. We gingen narekenen en we kwamen erachter dat het gewoon 5 dagen geleden was dat we het zakje openmaakten!! Nu hopen dat we geen buikpijn of iets krijgen :O. We hebben de rest (bij mij nog meer dan de helft) weggegooid en in mijn kamertje heb ik noodles gemaakt. Daarna nog gecomputerd en Frans huiswerk gemaakt: weer wat over Victor Hugo. We moesten de goede antwoorden van de toets opnieuw schrijven. Ik besloot het met rechts te schrijven met mijn ergonomische pen! Het ging goed, tot vraag 2 (van de 4). Helaas begonnen er lichte steken te komen in mijn onderarm. Maar ik vond het veel te leuk om weer eens met rechts te schrijven.. ik ben gewoon doorgegaan :) Het ging wel aardig! Alleen na vraag 4 ben ik echt snel gestopt, want dat was misschien toch net iets te veel. Ik ben wel erg blij met het resultaat! :D. Ik heb daarna genoten van heerlijke chocoladekruidnootjes! Nu ga ik lekker slapen. Ik hoop dat ik nu wel in één keer kan slapen. Gister lukte het echt niet :(
Dusss.. we kunnen allemaal wel stellen dat dit een behoorlijke faaldag was! 1. afspraak op school was voor niets. 2. Bij de LCL niets verder gekomen. 3. Bij de Free niets verder gekomen. 4. We kunnen niet sporten op de campus. 5. Eten over de datum xD

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Besançon

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 84278

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: