Terug naar Besançon! - Reisverslag uit Besançon, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Terug naar Besançon! - Reisverslag uit Besançon, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Terug naar Besançon!

Blijf op de hoogte en volg Leonie

04 December 2013 | Frankrijk, Besançon

Vanochtend werd ik wakker om half 8. Ik bleef liggen tot kwart over 8 ongeveer, omdat het zo koud was! Daarna pakte ik mijn spullen en deed het in een zwarte reistas. Nog even een laatste ontbijtje thuis, gedag zeggen tegen pa en op naar Rotterdam! Ma bracht me en Marloes ging mee, omdat ze de trein naar Nijmegen pakte op Rotterdam Centraal. Daar aangekomen, zagen we Shirley. We hebben zo’n 25 minuten gewacht op de Thalys en daar was die dan. Shirley zat aan de andere kant een stoel voor me. In de trein naar Parijs viel ik bijna in slaap! Ik had muziek op en keek een beetje naar buiten. Ik zat naast een onbekende meneer. Onderweg kwam er nog een mevrouw blaadjes uitdelen voor een enquête over de Thalys. Toen we bij Paris Nord aankwamen, zag ik de Sacre Coeur! We reden er langs :). We pakten de spullen, gingen naar links de roltrap af, volgden de bordjes D (metro) en baalden van de zware vracht. Ik had niet veel meegenomen, maar m’n laptop was behoorlijk zwaar. Vooral om mijn linkerarm. We kochten een ticket (wat dit keer gelukkig maar 1,70 per ticket was en geen 17 euro in totaal) en stapten de metro in. We kwamen aan in Gare de Lyon na 2 haltes. Daar even de weg zoeken en boven gingen we wat broodjes eten. We besloten even Parijs in te gaan, aangezien we nog een uur hadden. Zware vracht mee en naar buiten. Ik heb nog geen flauw idee waar we zaten, maar we liepen een straat in om de sfeer te proeven. Er waren wel een aantal kerstbomen al te zien. Omdat het te zwaar werd en pijn begon te doen, gingen we maar weer terug naar het station. Daar zagen we dat de trein er al stond in hal 2 spoor 21. Helaas hadden we tickets voor het wagentje 18. Jup, helemaal de laatste!! We waren gesloopt en gingen lekker zitten. Er zat een mevrouw op onze plek, dus gingen wij ook ergens anders zitten: op een 4-persoons plek. Lekker breeduit gezeten en genoten van de reis. Ondertussen kwamen we erachter dat we morgen waarschijnlijk een toets hebben. We hebben gelijk de leraar gemaild.. ben benieuwd, want we wisten van niets. Om 17:20 kwamen we aan in Besançon Gare de Viotte. We liepen weer een eind naar een busstation. Uiteindelijk hebben we toch de verkeerde keuze genomen.. Het busstation bestond eerst niet, daarna naar een andere gegaan en gelukkig net op tijd. Toen namen we bus 1 naar de stad, stapten daar over op bus 8 naar de campus, terwijl die dus ook gewoon voor het station stopte. Voor niets pijn geleden dus. Maargoed, thuis aangekomen, hebben we de spullen gedropt en gingen we naar de Stendhal om een sleutel te regelen voor Shirleh (ze was hem kwijt). Daarna heb ik de afwas eindelijk gedaan en post geopend. Bedankt voor de leuke kaarten Ma en Petra!! :D Het was een lange dag, dus ga maar snel slapen. Xx’

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Besançon

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 84335

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: