Openbaar vervoer pech: vrijdag de 13e - Reisverslag uit Besançon, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Openbaar vervoer pech: vrijdag de 13e - Reisverslag uit Besançon, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Openbaar vervoer pech: vrijdag de 13e

Blijf op de hoogte en volg Leonie

13 December 2013 | Frankrijk, Besançon

Vanmorgen ging de wekker en ik lag zo verrot lekker!! Ik wilde niet mijn bed uit komen, haha. Maarja, het moest wel, aangezien ik een toets had vandaag! Er waren nog wat dingetjes die ik niet begreep die ik gisteravond had opgeschreven en die ik vanmorgen nog even opzocht op de computer ter verduidelijking. Ik nam mijn samenvatting nog eventjes door en I was good to go to school! Op school aangekomen, ging ik op de grond zitten naast het lokaal en nam ik nog het een en ander door. We gingen naar binnen en ik ging helemaal vooraan zitten naast Bassie en die mevrouw Spagnul, omdat daar een stopcontact was. De klas had al een les ervoor dus iedereen had al een plek. We begonnen en iedereen pakte weer zijn eigen blaadjes haha heel gek. Ik kon lekker typen. We kregen een aangepaste versie, yay! De toets ging redelijk goed naar mijn idee! :D Ik had de tijd nodig tot 12 uur. Natuurlijk was ik weer de laatste, dat is niet gek meer haha. Daarna ging ik een stempel regelen bij Benet en ging ik naar mn huissie. Daar stokbrood gegeten, Heather's post verzorgd en etudes gemaakt. Althans, voor hoever ik het kon. Ik denk dat ik het niet heel goed heb gemaakt, maarja, mijn groepje kwam er op het laatste moment mee en nu heb ik het mega druk met toetsen. Shirley en ik gingen om half 3 weg. We wilden met de bus naar de stad. Helaas kwam de bus pas na drie kwartier opdagen en stonden we daar in de kou. Het was echt mega koud!! Als we de bus naar de stad nemen, komen we altijd over een brug met mega mooi uitzicht. We zeggen dan altijd dat we daar nog een foto moeten nemen, maar doen het nooit, omdat het een beetje buiten de stad ligt. Dit keer zijn we de bushalte hierna uitgestapt en liepen naar deze plek. Nou,, liepen.. we huppelden met hele rare kleine stapjes om het warmer te krijgen haha. Hier was een parkje met een huisje en een boog. We liepen onder de boog door en kwamen uit bij het water; de Doubs. Het was een mega mooi uitzicht op de citadelle met bergen en water. Het was her en der een beetje wit. Ik weet nog steeds niet of het aangevroren mist is of sneeuw, want soms ligt het wel ergens en soms gewoon niet haha. We liepen heel de rivier af tot aan bijna bij de citadellen en toen doken we de stad in. In de stad gingen we naar de stad om een afspraak te maken voor volgende week, daarna gingen we naar de post soort van rennen, want we wisten niet hoe laat die dicht ging. Het was inmiddels al kwart voor 5, doordat we zo lang op de bus hadden gewacht. Daar deed ik een pakketje voor Heather op de post en we gingen naar de French Coffeeshop. Daar nam ik een cookiecoffee en Shirley een chococookie. Het was yummie!! Helaas werd ik er helemaal misselijk van. Het was weer eens veel te veel. Daarna zijn we nog een paar winkels ingedoken en gingen we naar de kerstmarkt. Hier was het weer super gezellig en proefden we de sfeer weer eventjes. Het werd langzaamaan donkerder en we besloten naar de bioscoop te gaan. Hier aangekomen, zagen we dat er niet echt leuke films draaiden.. plus we moesten dan nog wachten. We gingen weer eventjes naar de kerstmarkt en besloten naar huis te gaan. We gingen naar de bushalte voor huitième septembre (op het plein) en daar stond een hele vervelende zwerver die moeilijk liep te doen. Hij kwam heel de tijd naar ons toe en praten. Jullie kennen me wel.. ik moest natuurlijk een beetje lachen, omdat ik m'n lach nooit echt in kan houden xD maar probeerde het niet te laten zien :P. De auto's die voorbij kwamen (de bushalte stond precies voor een stoplicht) en die deden allemaal hun deur op slot haha je hoorde het van buiten zelfs. Maargoed, we gingen zitten en wachten en wachten en wachten en kwamen er uiteindelijk achter dat alle bussen niet rijden. We hadden het mega koud na ruim een half uur wachten en warmden op in de hal van de Pathé. Hier bedachten we een plan om naar huis te gaan, aangezien de taxi's ook niet rijden vandaag. Helaas was de enige optie: lopen. We liepen onze oude vertrouwde weg een beetje aangepast: meer open wegen en we waren er praktisch gezien zo! We deden er maar een half uur over en ik was gewoon stomverbaasd, zo snel!! Ik moet zeggen,, we hadden de pas er ook wel goed in zitten :p. Bij Rousseau aangekomen, merkte ik dat er gewoon ijs in mijn haar zat! Zo koud was het!! Toen in mijn kamertje heb ik lekker rustig aan gedaan: eindelijk weer een chille avond zonder leren. YouTube videos gekeken en gekletst met vrienden online. Morgen weer hard ertegenaan. Misschien ga ik wel een beetje uitslapen om er weer tegenaan te kunnen!! Xx'

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Besançon

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 84294

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: