Letterlijk middenin UNESCO - Reisverslag uit Olomouc, Tsjechische Republiek van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Letterlijk middenin UNESCO - Reisverslag uit Olomouc, Tsjechische Republiek van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Letterlijk middenin UNESCO

Blijf op de hoogte en volg Leonie

28 April 2019 | Tsjechische Republiek, Olomouc

Gisteravond heb ik trouwens ook nog gezocht naar Mexicaanse kamers en heb ik me alvast aangemeld bij een Facebook-groep voor kamers die vrijkomen. Ik heb echt een heerlijke avond gehad. Ik hoop dat ik de balans zo goed onder controle heb!
Vanmorgen had ik wederom echt geen zin om naar de sportschool te gaan en dus heb ik thuis een paar oefeningetjes gedaan. Sinds vorige week heb ik een nieuwe aanpak (wat eigenlijk mijn oude aanpak was van zo’n 1 à 2 jaar geleden) en ik merk dat ik me al echt stukken beter voel! Hopen dat het zo door mag gaan!
Na het Skypen met Anthony heb ik eens even de tijd genomen om de Nederlandse inzending van Duncan voor het Eurovisiesongfestival te bekijken, en ik ben fan! Velen zeggen dat Nederland gaat winnen. Ik kan dat nog niet zeggen, omdat ik de rest nog niet heb gezien, maar meestal als mensen dat al zeggen gaan ze ook voor Nederland stemmen, wat zou betekenen dat het volgend jaar menens wordt in Nederland! Ik heb ook gezien dat Nederland op donderdag in de semi-finale staat en dat is echt geweldig nieuws. Dit betekent dat ik dit lekker thuis kan kijken en dat als ik het dinsdag mis hier, dat het niet erg is.
Hierna heb ik nog een hoofdstuk voor nationalisme samengevat en een nieuw hoofdstuk gelezen.
Om 14h ben ik naar de stad gegaan en heb ik Marry en Broc ontmoet in Konvikt. Hier heb ik aan mijn Visual Culture presentatie gewerkt en moest ik om 16u helaas al weg omdat ze al vroeg zouden sluiten. Daarom besloot ik door de stad te lopen, waar het Kaas Festival bezig was, haha. Op beide pleinen stonden witte tenten vol met eet- en drinkgelegenheden. Ook liep er een random grote pandabeer rond voor de kleintjes en stonden er grote podiums voor artiesten. Het was een goede beslissing dat ik via de stad naar huis ging, want toen ik langs de Holy Trinity liep, zag ik dat de ingang mooi versierd was met bloemen en dat je vandaag naar binnen kon!! En natuurlijk nam ik gebruik van deze kans en ben ik naar binnen gegaan. Er waren wat bijbelse verhalen in de binnenkant gekerfd en alles was een cremekleur en zag er nog mooi uit met tegels in stervorm in zwart en wit. Hier heb ik ook wat meer informatie geleden over het monument zelf. Blij kwam ik naar buiten, waar ik Linda en een Grieks meisje tegenkwam. We hebben even gezellig gekletst en daarna ben ik naar tram7 gerend, die ik net aan te pakken had.
Thuis heb ik nog een hoofdstuk gelezen, aan het project gewerkt en oma, ma en Loes geskypt, want het was oma’s verjaardag vandaag! Verder heb ik eens even een goede planning gemaakt, want de einddata van alle schoolopdrachten komen nu toch echt erg dichtbij.
Ook heeft een vriendin Sherelle mij in contact gebracht met een vriendin van haar die in Mexico-City woont, vlakbij mijn universiteit! Vandaar dat ik wat met haar heb gekletst, en nu gaat ze me helpen met een huis en ze zei letterlijk: “je hebt alvast één vriendin in Mexico-City”. Nou, is dat niet een positief einde aan een geweldige dag?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tsjechische Republiek, Olomouc

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 83803

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: