Wat er nou toch eens voor de deur staat... - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Wat er nou toch eens voor de deur staat... - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Wat er nou toch eens voor de deur staat...

Blijf op de hoogte en volg Leonie

09 September 2019 | Mexico, Mexico-stad

Ik besloot tot 7u te liggen vandaag, maar ik werd nu helaas zelfs gelijk wakker met kloppende, vermoeide spieren. Ik deed mijn rolgordijntje open en geloofde mijn ogen niet! Er stond ineens zo’n witte Cubaanse auto op de plek van het terras met een tafel en vier stoeltjes! Ik heb helemaal niets gemerkt met mijn koptelefoon vannacht, haha, maar er is dus heel wat gebeurd voor mijn raam!
Ook al voelde ik me nog steeds niet goed, heb ik alsnog alles op alles gezet om aan mijn presentatie te zitten en wonder boven wonder ging het nog goed ook! Ook al was mijn focus er niet helemaal, kwam ik (volgens mij) met best interessante ideeën voor discussies met de klas.
Ik deed wat boodschapjes om wat vitamine c, magnesium en zink te halen en bij de Superama hadden ze helaas niet alles. Vandaar dat ik hierna naar de farmacia ben gegaan om daar de tabletjes te halen. Thuis nam ik ze gelijk in, ben een dutje gaan doen en zag dat mijn professor voor de presentatie van morgen me had teruggemaild. Hij stelde voor dat we de presentatie een week uitstellen en dat dat geen probleem is voor het verloop van het semester. Eerst twijfelde ik nog, want ik vind dat dit mijn probleem is en dat ik hiermee moet dealen – ziek of niet ziek, maar toen ik wat mensen thuis om advies vroeg werd het me al snel duidelijk dat ik er beter aan deed om in te gaan op het aanbod en dat heb ik dus ook gedaan. Hij mailde me gelijk terug met dat het het verstandigst was om op mijn gezondheid te letten en dat het geen probleem was dat we de les volgende week doen… Plus, we hebben morgen dus 2u minder les!!
Hierna heb ik heerlijk genoten van mijn lunch met wat rustige muziek op en ben ik een nieuw plan van aanpak gaan maken.
Ik besloot not wat aan regionalisme te werken, en heb wat met mijn klasgenootjes gepraat. “Als we wat kunnen doen voor je, dan laat je het weten, he!!” Zo aardig zijn ze!
Toen er dreigende wolken boven mij hingen, ben ik toch naar buiten gegaan, want het zou droog blijven. Ik heb een klein stukje gewandeld naar de Green Corner, voor glutenvrije pasta en ik kwam terug met additionele tortilla snacks chippies en Mexicaanse yoghurt zonder lactose en zonder suiker; een wonder! Zonder natgeregend te worden ben ik naar huis gelopen en heb een beginnetje gemaakt aan de tekst voor methodologie voor woensdag; ik had het eigenlijk afgeschreven, maar nu ik mijn regionalisme presentatie volgende week heb, kan ik net zo goed mijn huiswerk voor deze week properly doen! Om 19h stortte ik in qua vermoeidheid en heb een aflevering van The 100 gekeken en ben lekker gaan slapen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 140
Totaal aantal bezoekers 84591

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: