Wallmart - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Wallmart - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Wallmart

Blijf op de hoogte en volg Leonie

10 September 2019 | Mexico, Mexico-stad

Gisteravond viel ik met een lach op mijn gezicht in slaap want het regende precies toen ik ging liggen en dat betekende dus: GEEN HONDEN BUITEN. HA!
Vanochtend werd ik weer gemotiveerd wakker en heb mijn ochtendroutine doorgelopen die eindigde met mijn heerlijke fruit en koffie. Ik heb nieuwe koffie uit Chiapas dit keer (ik probeer iedere keer een nieuwe streek), maar Veracruz wint nog steeds, gevolgd door Oaxaca! Ik maakte mijn presentatie af, stuurde de samenvattingen naar de klas, las 5 artikels voor violence voor morgen, zocht wat Nederlandse voorbeelden voor oplossingen en las nog wat voor Mario’s klas. Van 12-14 hadden we officieel les, maar hij kwam al een half uur te laat en om 13:09 zei hij dat hij weg moest omdat hij een afspraak had met de minister van buitenlandse zaken, dus konden we vroeg naar huis! Hij vroeg aan het begin van de les wel trouwens hoe het ging en ook hij zei dat ik het rustig aan moet doen... maar dat is leuk gezegd als je veel te doen hebt!
Ik wilde nieuwe data op mijn telefoon voor internet dus ben ik naar AT&T gegaan, maar hier accepteerden ze mijn pas niet en moest ik een eind lopen om naar een ATM te gaan... toen ik daar aankwam heb ik geld gepind en zag dat het naast de Wallmart was, dus ben ik hier even naar binnen gelopen. Ik heb wat noten en fruit gehaald en was hierna zo moe dat ik niet eens meer terug ben gegaan naar de AT&T en de bus naar huis heb genomen. Ik riskeerde de bus voor de privé poort te nemen en toen ik daar aankwam en vroeg of ik naar binnen mocht, trof ik helaas de verkeerde en moest ik omlopen. Eerst dacht ik dat ik helemaal om moest lopen (30 minuten!) maar uiteindelijk bleek het maar een straatje ernaast te zijn toen ik deze probeerde en dus was ik binnen 6 minuutjes thuis!
Ik zag dat ik toegevoegd was aan de groep “Leonie’s recovery” en hier had Alethia een berichtje gesproken met dat ze al bezig was met een afspraak. Ik deed een dutje, informeerde het thuisfront en ben de tekst voor methodologie gaan lezen over gender-studies en eerlijk gezegd was het tegen alle verwachtingen in nog enorm interessant ook!! Ik heb tot 19:30 doorgewerkt aan mijn rapport en mocht daarna een aflevering van The 100 kijken. Precies toen ik ging slapen gingen mijn hosts buiten chillen met de buren; ik weet niet of ze aan de auto gingen sleutelen of niet maar heel chill voor mij was het niet. Gelukkig ben ik toch in slaap gevallen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 84591

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: