Spaans oefenen op straat. - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Spaans oefenen op straat. - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Spaans oefenen op straat.

Blijf op de hoogte en volg Leonie

11 September 2019 | Mexico, Mexico-stad

Vanochtend werd ik weer erg moe wakker maar ontmoedigd was ik niet want ik moest nog het een en ander doen. Ik las mijn rapport voor methodology door en heb het gelijk opgestuurd. Hierna heb ik nog wat termen voor violence opgezocht; de verschillen tussen narcisme, psychopathie, machiavellisme en sadisme.
Om 8u moest ik richting school en heb ik de korte route weer gekomen. Het was zo kort dat ik al om 8:40 voor het klaslokaal stond! De busreis was trouwens ook erg interessant. Het zat zo vol dat ik helaas moest staan en omdat mensen achterin instapten ging het geld de hele bus rond naar de buschauffeur haha!
Alethia was de eerste die aan kwam lopen en vertelde me dat ze bezig was met de afspraak voor het ziekenhuis, en ze vertelde me dat ik naar een reumatoloog mag die in hetzelfde ziekenhuis werkt als haar vader maar die een privékliniek heeft in de buurt van UNAM en dus dat ik in de ochtend van de week wel een keer terecht kan. Top!
De les was van 9-10:30 en was inderdaad erg interessant. Hierna besloot ik mijn mobiel abonnement dan toch te verlengen, maar toen ik bij de AT&T aankwam was deze dicht!! Daarom moest ik naar de Oxxo lopen om in mijn Spaans ervoor te zorgen dat ik weer data voor internet kon gebruiken en het is goedgekomen, want ik kom hem gelijk erna weer gebruiken!
Ik liep richting mijn geliefde saladebar maar werd eerst gestopt door twee Koreaanse theologie studenten die wilde dat ik hen hielp. Ik probeerde het eerst maar het werd erg lastig in het Spaans en hun level was ook niet zo goed en uiteindelijk wilden ze mijn nummer zodat ik met een Engelse vertaler kon komen maar dat werd me allemaal een beetje te veel dus ben ik maar mijn bloemkookrijstbak-vol-lekkers gaan halen. Ik rende terug naar school want ik had erg honger inmiddels, en heb het in het klaslokaal opgegeten; de rest ging ook eten halen in groepjes.
Van 12-14 hadden we ‘biolence’ (de V spreken ze altijd als B uit… probeer eens ‘very verbal violence’) en moesten we tijdens deze twee uur watten in onze oren doen en twee van onze vingers dicht tapen, terwijl we een briefje in onze linkerhand moesten houden – aan het eind van de les vertelde ze dat dit een vorm was van gehandicapt zijn en moest iedereen vertellen wat ie ervan vond. Al mijn klasgenootjes vonden het erg vervelend en heel eerlijk gezegd vond ik het niets voorstellen vergeleken met de ‘handicap’ die ik iedere dag heb, vooral omdat mijn rug aardig zeer begon te doen tijdens deze twee uren, maar ik zei niets.
Na de les nam ik met Gérald de bus naar Coyoacán en we zagen hier de versieringen al groeien. 15 September is een nationale feestdag en dus hangen er overal rood-wit-groene versieringen en rijden er karretjes rond die vlaggetjes verkopen. De lerares van violence had ons vorige week zo’n vlaggetje gegeven!
Ik liep langs Superama en heb wat boodschapjes gedaan, waarna ik thuis even alle berichtjes heb beantwoord en vooral wat met Gulnur heb gekletst die nu een stage doet in Wenen bij de Verenigde Naties. Hierna ben ik de tekst voor Mario gaan lezen voor dinsdag, zodat ik de komende dagen kan focussen op: mijn thesis-proposal voor de 15e, mijn presentatie voor de 16e en nog 2 rapporten voor volgende week, plus 3 ideeën verzinnen voor onderwerpen voor toekomstige essays, en natuurlijk het vieren van de nationale feestdag de 15e… maar vooral ook een beetje rust tussendoor!
Tussendoor heb ik nog een heerlijke douche genomen, en ik was om 19:30 klaar met alles. Ik vroeg Rodrigo nog of hij al een afspraak had gemaakt bij de reumatoloog voor morgen, maar ik kreeg geen antwoord voordat ik naar bed ging om 20h… dan kijk ik morgen wel wat er gebeuren gaat!
PS: vandaag toen ik thuis kwam uit school was de auto verwijderd uit de patio!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 84598

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: