Het begin voor de toekomst? - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Het begin voor de toekomst? - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Het begin voor de toekomst?

Blijf op de hoogte en volg Leonie

23 September 2019 | Mexico, Mexico-stad

Vanochtend voelde ik me weer top. Ik werd wel wat later wakker dan gewoonlijk, maar dat drukte de pret niet, want ik heb gelijk de notities van regionalisme doorgelezen van de afgelopen weken en heb water gehaald bij Superama. Thuis aangekomen, merkte ik dat ik weer enorm moe was en heb een dutje gedaan. Ik weet niet hoe ik het omschrijven moet, maar zelfs ademhalen kost moeheid. Vandaar dat ik besloot om mijn leraar voor de les van vandaag (17h30-19h) te mailen dat ik niet kom, maar dat ik wel het boek over Che heb gelezen en dat hij altijd met suggesties kan komen. Laura (lerares van Violence) heeft me ook antwoord gegeven op mijn email van vorige week; ze stimuleert me om mijn thesis-topic te onderzoeken, ook al gaat dit over Europa. Dat is niet verkeerd! Ik zal het aankomende woensdag met haar overleggen.
Van 13-14h heb ik met Roy geskypt en hij wil nu weer meer tijd maken om Nederlands te leren – dat geeft mij weer motivatie om Spaans te leren! (maar vandaag had ik de fut er echt niet voor). Ik ben wel een ‘cursus’ online begonnen over cultureel erfgoed en hoop hier veel van te leren. Ik begin nu wel van alles en nog wat door elkaar te doen dus ik hou het vol hoe lang ik het volhoud, anders stop ik er gewoon mee en heb ik meegenomen wat ik heb meegenomen. Ik heb ook een beetje gekeken naar wat ik volgend jaar wil doen, maar ik denk dat het eerst belangrijker is te weten hoe het met mijn gezondheid zit; maar ik krijg al een paar ideeën in mijn hoofd!
Ik onderzocht nog wat onderwerpen voor mijn essay voor Mario, zodat ik dat morgen met hem bespreken kan (of volgende week) en ben hierna nog wat yoghurt gaan halen voor een korte wandeling. Thuis heb ik The 100 gekeken want mijn concentratie en focus was echt minder dan -10, dus kon ik beter op bed liggen. Ik hoop dat morgen een betere dag wordt; dan geef ik deel twee van mijn presentatie voor regionalisme!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 123
Totaal aantal bezoekers 84596

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: