Vrolijke presentatie deel 2 - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Vrolijke presentatie deel 2 - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Vrolijke presentatie deel 2

Blijf op de hoogte en volg Leonie

24 September 2019 | Mexico, Mexico-stad

Vanochtend voelde ik me top! Vandaar dat ik mijn ochtendroutine kon doorlopen met gemak en dat ik ook nog eens zin had in mijn presentatie. Ik maakte me ondertussen klaar voor school, sneed mijn pompoen in stukken om te koken en bestudeerde ondertussen de laatste bladzijden tekst voor de presentatie. Helaas na het snijden van die geweldige pompoen deed de rechterkant van mijn rug zeer en werd ik niet helemaal goed in mijn hoofd. Ik heb toch doorgezet, want ik wil niet de hele week school missen!
Om 9:10 ging ik van huis omdat ik van 10-12u regionalisme had. Ik dacht dat ik tamelijk laat was, maar was alsnog de eerste die aan kwam lopen en de deur was al open: de professor was zich klaar aan het maken voor mijn presentatie… wat een eer. Ik maakte me ook klaar en kletste gezellig wat met hem. Ik vind het een erg fijne en geleerde man. Het onderwerp ‘regionalisme’ vind ik ook erg interessant, dus dat helpt mee. We liggen elkaar wel. Vrolijk begon ik om 10u met mijn presentatie; althans, ik ging verder met de presentatie van vorige week. Het ging wederom erg goed en er werd wat gediscussieerd. Ik gaf mijn eigen meningen ook goed weer en dat werd bevestigd door goedkeurende knikjes van de professor. Toen ik klaar was, was mijn commentaar: “Excellent. Excellent presentation!” dus ja, dan zal het wel goed zitten! Hierna deed Claire haar presentatie en die was al binnen een uur klaar. Ik weet niet of ik te veel werk heb gedaan of zij iets minder, maar we waren in ieder geval een kwartier eerder klaar met de les!
Celia, Gérald en ik liepen naar de cafetaria van het rechtsgebouw en hier heb ik een dubbele espresso gekocht, want dat had ik wel verdiend vond ik zelf. Het was goede koffie! We liepen terug naar het lokaal en van 12-14 hadden we EU-Latijns-Amerika relations van Mario. Hij was dit keer in een goede bui volgens mij, en hij was erg aardig toen hij zei dat ik het rustig aan moet doen en dat ik hem altijd kan mailen (hij zei zelfs dat hij zijn telefoonnummer zou sturen!). Ik besprak mijn idee voor mijn essay en hij vond het een goed idee: ik wil de Europese invloeden qua architectuur bestuderen in Latijns-Amerika, door vooral te focussen op de art nouveau (want dat is mijn favoriet – prachtig!!).
Na de les heb ik met Gérald de bus teruggenomen naar Coyoacán en ik ben direct naar huis gelopen om te koken. Hier heb ik nog wat dingen voor het laatstgenoemde essay opgezocht, wat samenvattingen voor violence voor morgen doorgenomen, waarna ik de audio voor methodologie heb geluisterd van vorige week die ik had gemist en hierna had ik zin om te schrijven. En als er één ding in de wereld is dat ik heb geleerd, is het dat ik moet schrijven als ik er echt zin in heb. Ondertussen begon het keihard te onweren en regenen en was het heerlijk relaxed. Ik vroeg Celia of ze de audio voor Cuba wilde sturen, maar tot mijn grote verbazing vertelde ze me dat haar telefoon was gestolen, dus de audio is verloren gegaan. Ik denk dat het een groter probleem is dat haar telefoon er niet meer is in plaats van mijn audio hoor!!
Ik ben weer vroeg gaan slapen zodat ik morgen hopelijk weer extreem fit en gemotiveerd ben, net als nu!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 84596

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: