Geweldige ochtend - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Geweldige ochtend - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Geweldige ochtend

Blijf op de hoogte en volg Leonie

02 Oktober 2019 | Mexico, Mexico-stad

Vanmorgen had ik nog steeds maar 2 van de 5 enquêtes terug en kon ik dus niet veel doen voor mijn rapport die ik eigenlijk vandaag moest inleveren. Dat bracht mij op het punt: wat zal ik nu eens gaan doen? Het enige dat ik zou kunnen doen dat nut had was een tekst lezen voor volgende week dinsdag… maar eerlijk gezegd had ik daar ook niet enorme zin in dus ging ik zo’n 8:45 naar buiten om yoghurt te scoren. Ik liep richting de Green Corner, maar sloeg intuitief rechtsaf om naar het centrum van Coyoacán te gaan! Ik had even behoefte om een stuk te wandelen in de natuur, dus ben ik weer naar het eekhoornpark gelopen. Onderweg wilde ik graag een nieuwe koffietent ontdekken en ben uiteindelijk bij “Tierra Garat” uitgekomen en dat is echt een tent voor mij, want hun motto is: “México es café y chocolate” haha. Ik hield het alleen bij koffie. Dus met mijn koffie liep ik heerlijk heen en weer de laantjes in het park. Ik had mijn high knee socks aangedaan voor een extra herfstgevoel – en dat is gaaf van Mexico: fashion is meer te doen dan in het koude Nederland. Ik vond zelfs een paar herfstblaadjes op de grond!! En dat is erg uitzonderlijk want helaas blijft bijna alles groen hier. Ik liep weer terug en was maar net op tijd terug om eten te maken terwijl ik genoot van wat muziek en al dansend de afwas deed. Wat een geweldige ochtend.
Om 11:10 ben ik richting school gegaan, want van 12-14 hadden we Violence. Na de les heb ik mijn essay nog wat besproken omdat ik de enquêtes nog niet terug heb en ik mag het dit weekend inleveren. Samen met Graham ben ik naar haar lokaal geweest omdat hij wat essential oils en een diffuser kreeg voor ontspanning. En wat een uitzicht vanuit de achtste verdieping!! Niet verkeerd!!
Ik bracht Graham naar de rest in Copilco, maar ik ben naar huis gegaan, want ik heb de laatste tijd best last van mijn rug! Ik kocht nu dus wel op de terugweg wat yoghurt en heb thuis gekookt en heb toch maar wel de tekst voor aankomende dinsdag gelezen; althans, ik heb een beginnetje gemaakt. Als onderbreking heb ik een poging gewaagd om mijn grote vriend naast me te bevrijden en het is nog gelukt ook! Ik heb de deksel snel op de pan gegooid en heb hem buiten gezet… en hij leefde nog ook. Gelukig! Tot 8u heb ik de tekst verder gelezen en werd daarna erg moe dus ben lekker gaan slapen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 84590

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: