National Museum of Interventions - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu National Museum of Interventions - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

National Museum of Interventions

Blijf op de hoogte en volg Leonie

03 Oktober 2019 | Mexico, Mexico-stad

In de ochtend heb ik het artikel van Mario’s les voor dinsdag gelezen en het maakt me een klein beetje pissed off, aangezien hij in de vorige les vroeg waarom de Latijns Amerikanen blij waren met Europese immigranten en ik als antwoord gaf: omdat ze skilled waren, etc. en toen vond hij dat een dom antwoord en zei dat het alleen was omdat er veel land was voor boeren, etc. Maar ik denk dat we elkaar niet helemaal begrepen hebben, want nu lees ik in dit artikel van 29 pagina’s alleen maar over het feit dat Europese immigranten vooral skilled waren… maargoed. Verder heb ik trouwens wat gekletst met Olga (een Grieks meisje dat nu in het eerste semester in Straatsburg zit) over het semester en dat was wel grappig om te horen. Er is een andere coordinator, er is een switch in een verplichte les (minorities) en een keuzevak (ECOC) en ze gaan niet naar Parijs omdat mijn groep klaarblijkelijk te veel heeft geklaagd… whoops!
Goedemorgen! Ik heb weer voor het eerst eieren kunnen koken nadat ik mijn pan en denksel had gebruikt om de krekel te vangen, haha.
Om 9:45 ben ik richting het museum gelopen dat dit keer gelukkig in Coyoacán was, dus na 30 minuutjes lopen was ik aangekomen. Het was echt een hele toffe weg trouwens! Ik liep via het Frida Kahlo park en ben toen naar rechts gegaan in plaats van naar links naar Coyoacán dus zo kwam ik uit in een andere hoek van het dorp, met allerlei andere cafeetjes, een school en een park. Ik liep met mijn mobiel rond om op de map te kijken toen ik “Leonie!” hoorde. Het was Gérald. Hij kon de ingang niet helemaal vinden en we waren de eersten dus zochten we samen. We liepen de hoek om en wachtten daar op de rest, terwijl de eekhoorntjes in het park ronddwaalden.
Toen iedereen er was kon de rondleiding beginnen. We begonnen in de tuin, wat een Fransiscan convent was met allerlei bloemen, kruiden en bomen. Hierna gingen we naar binnen en hebben alles van de strijd geleerd met de Spanjaarden, Fransen en Amerikanen. De tour was dit keer in het Spaans en ik heb het meeste wel verstaan. Natuurlijk niet alles, maar ik heb mijn best gedaan. Na afloop vroeg Rodrigo de papieren in het Engels voor mij en die heb ik toen gekregen, zodat ik mijn rapport wat beter kan voorbereiden.
Na de rondleiding hebben Gérald en ik nog wat foto’s van eekhoorns gemaakt, wat nogal grappig werd. Hierna gingen Gérald, Joyce en ik dezelfde kant op richting Coyoacán centrum en ben ik naar huis gegaan. Hier heb ik gelijk gewerkt aan mijn rapport, terwijl ik echt op mijn bed moest liggen. Het eerste deel van de rondleiding was namelijk zonder rolstoel en mijn rug deed erge pijn – mijn ogen ook vandaag trouwens, dus huiswerk werd een uitdaging… maar ik ben meestal wel in voor een uitdaging! Vandaar dat ik op slot filmpjes over Che Guevara ging luisteren toen kijken te moeilijk werd. In de avond heb ik nog wat met pa gebeld en heb ik nog verder gewerkt aan mijn rapport voordat ik ging slapen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 114
Totaal aantal bezoekers 84579

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: