Inspirerende zondag - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Inspirerende zondag - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Inspirerende zondag

Blijf op de hoogte en volg Leonie

13 Oktober 2019 | Mexico, Mexico-stad

Vanochtend had ik mezelf ingesteld op een inspiratievolle dag. Maar na mijn ochtendroutine had ik eigenlijk helemaal geen zin om filmpjes te kijken of te schrijven. Ik volgde mijn gevoel en heb daarom al vroeg wat research gedaan voor mijn essay – en ik had er nog plezier in ook! Om 10:30 was ik doodmoe en ben even gaan liggen met regengeluiden die door mijn koptelefoon stroomden.
Hierna besloot ik een rondje te lopen buiten. Ik had wel zin in een koffie, dus kwam ik uit bij El Jarocho en haalde ik hier voor 19 pesos een koffie. In het zonnetje liep ik door het centrum en ben eventjes gaan zitten op een bankje bij de coyotes als pauze, waarna ik doorliep naar het eekhoornbos om wat met Arianna, Karin, Suus en ma te kletsen. Ik heb wat rondgelopen en nadat ik ‘beautiful dress’ hoorde, zei ik ‘thank you!’ en had ik een kort gesprekje met een Mexicaan die aan het hardlopen was, haha.
Na een korte pauze in het centrum liep ik terug naar huis en was ik erg blij dat ik op mijn bed kon neerploffen. De Dia de los Muertos-versiersels worden nu wel volop uit de kast gehaald hoor! Vandaag zag ik kleurrijke skeletten naast het bos en verder worden overal poppen en marigolds verkocht. De pan de muerto koop ik denk vanaf volgende week pas hoor!
Thuis heb ik wat gegeten en een aflevering van The 100 gekeken. Hierna heb ik een nieuw album opgezet: Finding God Before God Finds Me – Bad Omens en heb ik tegelijkertijd wat inspiratievolle foto’s opgezocht en opgeslagen op pinterest, waarna ik wat verder heb geschreven op mijn Engelse blog. Ondertussen kreeg ik erge hoofdpijn en helaas hielp aspirine niet. Ik ben dus niet meer naar buiten gegaan en heb na het bijwerken van mijn Nederlandse blog de helft van de film ‘Autumn Dreams’ gekeken en werd om 19h30 zo moe dat ik te moe was om te slapen… heel raar.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 84128

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: