Bloedprikken en complimentje! - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Bloedprikken en complimentje! - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Bloedprikken en complimentje!

Blijf op de hoogte en volg Leonie

23 Oktober 2019 | Mexico, Mexico-stad

Vandaag ging mijn wekkertje om 6:30, rolde ik uit bed, nam een douche, heb geld op mijn groene bankpas gezet en ben in het donker naar het einde van de straat gelopen: ik ging bloedprikken! Nadat ik de verkeerde deur in was gelopen, kwam ik uit bij het goede centrumpje en werd geholpen door een aardige meid achter de kassa. Gelukkig ging het allemaal goed in het Spaans, al moet ik zeggen dat ik even twee keer moest nadenken toen ze naar mijn geboortedatum vroeg, haha, maar ook dat ging goed. 2 buisjes werden afgenomen en morgen heb ik de uitslag al!
Toen ik weer buiten kwam, was het licht geworden en ben ik naar huis gelopen. Ik kon gelijk om 8u mijn eerste pilletjes nemen en ik heb nog geksypt met ma en Anja; gezellig! Hierna heb ik aan mijn Art Nouveau essay gewerkt totdat ik om 11u naar school ging; ik had namelijk Violence van 12-14.
Eerst gaf ze algemene feedback, waarna we verder gingen met suicide in Latijns-Amerika. Daarna vertelde ze wat van de Día de los Muertos, gaf ze ons allemaal een sugar skull en heeft ze de les afgesloten met wat informatie over Yucatán en Veracruz, omdat mijn klasgenootjes willen reizen in November-December-Januari.
Na de les kletsten we nog wat met elkaar en seinde de lerares dat ik even moest komen. Ze zei: “in je email wensde je me veel leesplezier en ik moet zeggen dat ik erg genoten heb van je essay!”. Hoppa, die is in de pocket! Het ging over mijn essay over geweld op de Notre Dame door IS.
Hierna ben ik richting huis gegaan. Ik nam de bus via Coyoacán en heb bij Superama nog wat boodschapjes gehaald. Thuis was ik aardig moe en heb ik weer aan mijn essay gewerkt. Ik heb om 17:30 nog een risicovolle wandeling gemaakt voor wat yoghurt en ben gelukkig droog overgekomen. Thuis heb ik een documentaire gekeken en ben ik gaan slapen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 140
Totaal aantal bezoekers 84580

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: