Alles verkennen - Reisverslag uit Besançon, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Alles verkennen - Reisverslag uit Besançon, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Alles verkennen

Blijf op de hoogte en volg Leonie

04 September 2013 | Frankrijk, Besançon

Vandaag had ik 10 uur m'n wekker gezet en toen gedoucht en ontbeten; een Hollandse krentenbol :). Toen kwam Shirley en we gingen het geld regelen bij een balie. Daarna gingen we een rondje door de school lopen (volgens mij zijn het allemaal aparte gebouwen van een andere afdeling). Zag er wel geinig uit, wel oud. Ik kreeg een beetje een Ouverture/Tiendweg idee, dus wel gezellig denk ik? :) Daarna gingen we lopen naar het dorp. We hadden geen idee hoe ver het was, maar uiteindelijk 40 minuten gelopen. Het is erg heuvelachtig, maar wel mooi. Ook is het verschrikkelijk heet hier, vooral met m'n gips :( In Besançon heb ik een heerlijke baguette op met onder andere jambon (ham) :) In de middag gingen Shirley en ik proberen een Franse rekening te openen, maar iedere bank zei dat het niet zou gaan voor zo'n korte periode. Toen we Fatima tegenkwamen, hebben we met z'n 3en boodschappen gedaan. Heb lekker wat drinken ingeslagen en yoghurt en muesli :) Ben alleen mijn bestek vergeten haha! Toen met de bus terug naar de campus. Hij stopte er niet helemaal voor, dus moesten we met die zware tas alles gaan tillen! Volgens mij was die even zwaar als die koffer van gister!! (4 grote flessen drinken en meer), maar toen alles in m'n koelkast gezet (echt super chill zo'n eigen koelkast! :D) en m'n kamer leuk gemaakt. Dat was ook een klus. Ik wist niet waar ik moest beginnen!! Maar nu lijkt het gelukkig ergens op, haha! Heb bijna al mijn foto's opgehangen en een paar posters. Ik doe de rest denk morgen. M'n vanille geurstokjes zijn echt top! Je ruikt het meteen als je binnen komt. Toen kwam Shirley tosti's bakken en hebben we ff thee gedronken :) (Shirley's waterkoker en mijn theezakjes) Daarna gingen we naar beneden om mijn prullenbak te legen (ja, hij zat gelijk al weer vol, haha) En we hadden ook gelijk de postvakjes gevonden, echt super gaaf! Er zat al post in enzo. Ook zagen we vandaag dat er een muziekfestival is van 13-28 september in de stad, dus we zullen daar vast nog wel gaan kijken. Verder zitten er veel muziekwinkels in de stad, dus February Four is denk zeker meer dan welkom!! Naast me zit een jongen die vaak gitaar speelt en zingt, dus ik vind dat helemaal niet erg!! Daarna internet geregeld en gaan slapen :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Besançon

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 83941

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: