Introductiedag?? - Reisverslag uit Besançon, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Introductiedag?? - Reisverslag uit Besançon, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Introductiedag??

Blijf op de hoogte en volg Leonie

05 September 2013 | Frankrijk, Besançon

Vanmorgen waren we beloofd een soort introductiedag te hebben. Shirley en ik spraken met Fatima af om 9uur bij Restaurant “Lumière” op de campus. Langzamerhand kwamen er steeds meer internationale studenten onze kant op lopen. We namen met zijn allen de bus naar de stad en liepen naar een theater. We wisten niet wat er ons te wachten stond, dus gingen we maar zitten. In de bus ontmoetten we drie andere Nederlandse studenten van European Studies, maar dan uit Maastricht. Het was zelfs moeilijk hen te verstaan! Ze hadden nogal een Vlaams accent, dus zeiden wij heel de tijd: “hè?! Hè?!” x] In het theater werden er dingen over de school verteld, maar niet echt informatie waar wij wat aan hadden. Hoewel ik nu wel weet dat de school uit 1691 komt.. ik zei toch dat ie er oud uit zag?! :p Daarna kregen we een couponbon om wat te eten met z’n allen in een restaurant in de stad. We kwamen binnen en je moest je eten afhalen en kon kiezen uit verschillende gerechten. Ik had pasta met vis en Shirley had paella met mosselen en een garnaal die ons verschrikkelijk eng aankeek! Het was niet erg lekker, maar ik at het maar op. Shirley liet bijna alles staan, net als vele anderen. We hebben niet veel gepraat met de rest, want iedereen zat nog in groepjes van zijn of haar eigen land. Overigens kon iedereen veel beter Frans dan wij, haha! Dat hebben we zeker wel gemerkt. Er zijn studenten uit: Engeland, Duitsland, Oostenrijk, Zweden, Ierland, Bulgarije, Turkije, Amerika, maar vooral uit Spanje en Japan. Na het eten gingen Fatima, Shirley en ik de stad in, maar doordat we veel papieren hadden gekregen was onze tas behoorlijk zwaar en gingen we zitten in een soort parkje. Fatima zei dat we pas om 4 uur terug moesten voor een volgende bijeenkomst en het was pas 1 uur, dus hebben we rustig aan gedaan. Om 3uur vonden we het wel weer goed geweest, dus gingen we eens kijken of we al naar binnen konden in dat theater (het was blijkbaar een soort van bioscoop! :O Heel raar, op het bioscoopscherm werd een PowerPoint afgespeeld). Toen we binnenkwamen, zagen we dat het al was begonnen! Het was dus om 14 uur en niet om 4 uur :/ Maarja, we hebben nog wel een beetje informatie gekregen en daarna gingen we naar de bank. Shirley en ik gingen een Franse rekening openen, helemaal in het Frans! We moesten helemaal officieel een afspraak maken en formulieren geven en ondertekenen. Het was best lastig om dingen te vragen, maar het ging okay. We misten nog één formulier, dus die moeten we morgen inleveren. Daarna gingen Shirley en ik bij de Quick (soort Burger King) eten en gingen we rustig aan naar huis. Thuis ging ik nog een paar formulieren doorlezen en proberen te Skypen. Het lukte!! Na veel gedoe kreeg ik eindelijk pa, ma en loesje op Skype in beeld. Ik heb ze uitgebreid mijn kamer laten zien (wat precies een rotzooi was xD Ik heb het erna gelijk opgeruimd!! :D). Het was leuk om alles te laten zien en alle verhalen van thuis te horen. Daarna ging ik de laatste posters en foto’s op mijn muren plakken en ging ik slapen 

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Besançon

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 83963

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: