Facebookstalken - Reisverslag uit Besançon, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Facebookstalken - Reisverslag uit Besançon, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Facebookstalken

Blijf op de hoogte en volg Leonie

19 September 2013 | Frankrijk, Besançon

Vandaag was ik voor het eerst een beetje uitgerust toen ik wakker werd. Althans, dat dacht ik dan! Toen we naar school liepen, voelde ik na letterlijk 30 stappen al mijn benen pijn doen :( We hadden van 8-9 histoire de la publicité hoorcollege. Dit viel me verrassend mee! Hierna van 9-11 (eigenlijk tot 12, maar we vroegen of we een uur eerder weg mochten) stratégie de l'entreprise met onze eigen klas. We hadden die lerares nog nooit gehad en we wachtten dus op haar op de gang, zodat we konden zeggen dat we uit Nederland kwamen enzo. Ze stond met mevrouw Simonot the praten (die ons ook een beetje helpt met dingen regelen) en ze hadden ons echt wel gezien!! Toen waren ze klaar met praten en ging die lerares gewoon het lokaal in, zonder wat tegen ons te zeggen. We stonden zo versteld en vonden het heeeel raar xD We riepen iets van "hé kom terug!!" en Simonot riep haar terug, haha. Toen moesten we de klas weer inkomen. Ik kwam gelijk, maar Fatima en Shirley bleven nog op de gang staan. Toen ik naar de gang ging om te kijken, lagen ze helemaal in een scheur!! Toen hebben we ons voorgesteld en hebben we gelijk gezegd dat we een uur eerder weg moesten, aangezien we histoire de la publicité hadden van 11-12. De les was wel een beetje te begrijpen, maar het ging al weer snel vervelen. Ik werd enorm erg afgeleid door Fatima. Ze schreef namelijk de aantekeningen over van één van de jongens die we gister hadden ontmoet van de klas: Christopher. Ze zaten de hele tijd te praten en dan lag Fatima weer in een deuk, omdat ze elkaar niet altijd even goed begrepen. Ook vloog er een irritante vlieg door het lokaal en één meisje ging hem de hele tijd slaan als die op iemands schouder zat, dus hoorde je ineens uit het niets "BAM" xD. Na deze interessante ervaring gingen we naar histoire de la publicité. Het viel dit keer erg mee en ik snapte het zelfs een beetje! :o Het is een hele aardige meneer: Meneer Scotto. We hadden van 12 tot half 2 pauze. Ik zag hierin veel mogelijkheden. Daarom ging ik in mijn eentje lopen naar de Intermarché en kwam ik terug in mijn kamertje met een enorm lang stokbrood :) Ik heb een heerlijk broodje gezond gemaakt en wederom een broodje met pindakaas en banaan :'). Ondertussen heb ik nog GTST gekeken van maandag. Hierna was het al weer kwart over 1 en gingen we naar school voor de les waar ik al een week naar uitkijk: Frans (ja, dit was een heel erg sarcastische opmerking; ik had hier dus helemaal geen zin in :P). De eerste 5 minuten van de les gaven het niveau ook wel weer aan: jeudi... c'est un...? En dan moesten wij zeggen dat het een "jour" (dag) was. Nou echt hoor, dat is 2e klas middelbare school-materiaal. Hierna ging ze gelukkig wat meer dingen voor ons mondeling vertellen. We moesten ook zeggen wanneer en met wie we aan waren gekomen in Besançon. Iedereen moest iets toevoegen aan de zin die degene voor je had gezegd. Tegen de tijd dat ik aan de beurt was, waren er natuurlijk geen dingen meer om te zeggen en toen zei ik maar "het was heet". Toen moest echt de hele klas lachen! Later moest ik ook een typisch Nederlands gerecht noemen, dus zei ik "pannenkoeken" en moest de klas opnieuw lachen. Ik moest volgens mij "crêpes" zeggen. Het scheelde niet veel of ik had "boerenkool" geantwoord. Ben benieuwd wat ze daar van hadden gemaakt x]. We gingen om half 4 zo snel mogelijk weg en we besloten ons in te schrijven voor een feest in een discotheek die morgen is met alle internationale studenten. Dit moest in de stad, dus voordat we thuis waren, was het weer zo'n 5uur. Shirley en ik gingen aardappeltjes eten met sla en kip. Het was heerlijk! Daarna gingen we nog een beetje lollen op de computer en gingen we onze leraar voor Stratégie de Communication (digitale) opzoeken. Het blijkt dus dat hij gewoon filmpjes maakt op de computer en dat hij interviews heeft gehad etc. We vonden het erg amusant. Vervolgens liet ik aan Shirley een foto zien van Dr. Evil van Austin Powers. En hij leek er verschrikkelijk veel op! We hebben helemaal stuk gelegen hier. We kunnen hem waarschijnlijk niet meer aankijken zonder in een deuk te liggen. Gelukkig hebben we 10 oktober waarschijnlijk pas weer les van hem, haha. We gingen ook nog mensen van de klas opzoeken. We waren super benieuwd naar alle leeftijden! Er is één meisje in de klas die er verschrikkelijk oud uitziet, dus begonnen we bij haar. Ze was....uit.......1982!!!! Woah!! We waren helemaal in shock xD Ze is dus gewoon 31 :O Verder nog één van 26. De rest is denk rond de 22? De leeftijden stonden er niet op. Alleen van 1 meisje dat 21 is (en zij zag er uit als één van de jongsten). Hierna gingen we allebei weer even chillen in onze eigen kamers. Morgen lekker om 1 uur pas naar school!! Wel helaas één les van 4 uur, dus zitten we tot 5. In de avond een feest :) Xx'

  • 20 September 2013 - 20:03

    Evelineverkade Van:

    Hey leonie,

    Ik ben be ieuwd naar gisteravond, we proberen in het weekend te skypen , nu is goede tijden, probeer het vanavond wel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Besançon

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 83913

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: