Chateaufarine - Reisverslag uit Besançon, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Chateaufarine - Reisverslag uit Besançon, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Chateaufarine

Blijf op de hoogte en volg Leonie

05 Oktober 2013 | Frankrijk, Besançon

Vandaag regende het de hele dag. Fatima, Shirley en ik vertrokken om kwart voor 2 naar het winkelcentrum "Chateaufarine". In de bus liet Fatima een mailtje zien van iemand uit onze klas die ons uitnodigde om een keer uit te gaan in Dijon om het een beetje te leren kennen, waarschijnlijk met een paar uit de klas. Dus dat is wel super leuk! We namen eerst bus 7 naar de stad en toen hadden we halverwege over moeten stappen op bus 1, maar omdat het regende, waren de ramen beslagen van de bus, waardoor we niet zagen waar we waren en deed het beeldscherm het niet waar de haltes op stonden. Dus eerst helemaal naar de stad gereden en daarna de halve weg terug en kwamen we pas zo'n half 3 aan in het winkelcentrum. Hier zijn we de Pimkie, de H&M en de Vero Moda in geweest. Het was niet zo'n heel groot winkelcentrum. Ik kreeg een beetje het idee van de Koningshoek, haha. Maar deze was dan alsnog 3x zo groot. Na een indruk te hebben gekregen, gingen we weer terug naar huis. Hier nog een beetje gechillt en daarna hebben Shirley en ik heerlijke gebakken aardappeltjes gegeten met erwten en peentjes. In de avond gingen we naar een feest op de campus. Het was een themafeest :/ Ik had eerst mijn glow-in-the-dark-shirt aangedaan en toen zagen we het mailtje pas dat het een themafeest was, haha. Dus heb ik mijn jurkje maar aangedaan met all-stars. Thema was chiq + choc. mijn choc=shockende item was mijn gips, haha. We kwamen binnen en er was zowat niemand. Er liepen mensen rond die het thema heel serieus namen, in tegenstelling tot Shirley en mij. Op slot ging iedereen in een kring staan en ging er telkens één naar voren een raar dansje doen. Het was nog steeds erg leeg. Toen vroegen de andere Nederlanders of we mee uit gingen in de stad en Shirley en ik vonden het okay. We gingen uit in een club waar we ook ooit een internationaal feest hadden. Ook hier was het mega rustig. Het was 12 uur/ half 1. Ik vond het er niet erg leuk, maar de rest wel. We zijn tot half 4 gebleven en ik kon het echt niet meer uithouden! Het werd om 3 uur pas drukker en de muziek was niet leuk en de mensen waren heel anders dan ik. Ik was blij dat ik er eindelijk weg kon. We gingen met de taxi. Toen we erin zaten, bedachten we dat we niet genoeg geld zouden hebben, haha. We hebben al onze muntjes erbij gepakt en zeiden het tegen de taxichauffeur. Hij snapte het, maar reed ons alsnog tot school.. wel voor dezelfde afgesproken prijs.. heel aardig van hem! :) We liepen op het schoolterrein om af te snijden, maar helaas was het aan de andere kant afgesloten. Er was wel een hek waar we over heen konden klimmen, maar dat was niet te doen voor mij; met één hand en het regende, dus het was mega glad. We liepen om en waren zo'n 4 uur thuis.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Besançon

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 83868

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: