Hééééle rare toets! - Reisverslag uit Besançon, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Hééééle rare toets! - Reisverslag uit Besançon, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Hééééle rare toets!

Blijf op de hoogte en volg Leonie

11 Oktober 2013 | Frankrijk, Besançon

Vanmorgen werd ik wakker met Framing Hanley, dus dat was al een goed begin van de dag :) Ik kon helaas nauwelijks mijn bed uitkomen. Ik las de laatste dingen nog door, pakte mijn spullen en ging naar school. We gingen bij salle 102 staan en er stonden al een paar mensen. Langzaamaan kwam de rest en we konden het lokaal in. Shirley vroegen van tevoren aan mvr. Simonot of we een woordenboek konden gebruiken en ik vroeg ook of ik mijn laptop kon gebruiken voor de toets. Ze stemde gelukkig voor allebei in. We gingen achterin de klas in een hoekje zitten. De lerares kwam zo'n 10 over 8 en deelde blaadjes uit met een Franse tekst erop. Wij 3en kregen ook een a4-tje met de vragen in het Engels. Helaas was de rest allemaal in het Frans. Heb achteraf niets aan het Engelse blaadje gehad, haha. We moesten een plan de communication maken, dus we begonnen gelijk. Het was allemaal al een beetje rumoerig en we wisten niet echt wat we moesten doen: we zaten in een normaal lokaal gewoon naast elkaar. De lerares had niet eens blaadjes uitgedeeld om op te schrijven. Mobieltjes, etuis, eten, drinken, blaadjes.. alles lag bij iedereen op tafel. Om alles nog leuker te maken, kwam er een meneer binnen om half 9. Eerst natuurlijk allebei de leraressen even begroeten en toen begon hij te praten voor de klas. Shirley, Fatima en ik keken elkaar vol verbijstering aan.. dit is toch een toets?! voor een cijfer!?!!! Ik had geen idee wat die man kwam vertellen en toen mochten we vragen stellen.. de leerlingen van onze klas brandden er op los! Ik had pas na 10 minuten door dat die meneer van het bedrijf was waar we ons communicatieplan voor moesten schrijven.. :( Dusja, veel aantekeningen heb ik niet gemaakt. Daarna volgden nog ruim zo'n 3 uur vol verbijstering... De lerares ging gewoon naar buiten onder de toets en de klas begon te praten. Ook als de lerares er wel was, was het niet erg om te overleggen.. ik bedoel,, ze onderbrak ons niet ;P Onder de toets kon je gewoon je aantekeningen pakken en mocht je op iPads. Heel raar allemaal. Ik denk niet dat we het snel zullen vergeten :o Ik had helaas de volle 4 uur nodig voor de toets en was pas om 12 uur thuis. Volgende op de planning: relaxen..! Had het wel nodig na zo'n inspannende toets. In de middag nog even naar de CAF geweest en het dossier is nu waarschijnlijk eindelijk compleet! :) Daarna ravioli gegeten. In de avond veel gekletst met vrienden via internet :)