Kerstachtige Chateaufarine - Reisverslag uit Besançon, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Kerstachtige Chateaufarine - Reisverslag uit Besançon, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Kerstachtige Chateaufarine

Blijf op de hoogte en volg Leonie

19 November 2013 | Frankrijk, Besançon

Gisteravond deed mijn wc het weer niet!! Ik baalde als een stekker, want het water liep echt al voor 4 uur en dat klonk natuurlijk niet goed. Ik besloot het de dag erna te melden beneden en lekker alles te laten staan, want om nu al mijn kerstversiering en posters weg te halen, zou een vreselijke klus zijn. Gelukkig ben ik wel zo loodgieterig aangelegd (lol), dus kon ik hem wel maken xD. Ik liet de kraan eventjes lopen en daarna deed de wc het weer. Ik hoop dat het daar echt aan lag, want dan weet ik hoe ik hem moet maken, haha! Anders was het wel heel erg toevallig geweest.
Vanmorgen had ik me een beetje verslapen, sprong onder de douche, propte ontbijt naar binnen en Shirley kwam er al aan. We gingen met z’n drieën naar Chateaufarine (het winkelcentrum). Het was gezellig in het winkelcentrum. De kerstsfeer hebben ze al aardig te pakken. Er hingen overal lichtjes en ik heb zelfs een grote teddybeer-aap-ding gezien met een kerstmuts op : ). We gingen onder andere de H&M, Pimkie, Vero Moda in… maar niets gekocht. In de supermarkt (een hele grote!!) in het winkelcentrum gingen we stokbrood en sla kopen. Om 12 uur was ik thuis. Ik heb GTST en Degrassi gekeken. Ook heb ik een heerlijk broodje voor mezelf gemaakt: stokbrood, oude kaas en sla. Simpel, maar toch eenvoudig! Daarna had ik een geweldig onderwerp gevonden voor mijn geopolitiek PowerPoint: recente conflict tussen Nederland en Rusland. Ik mailde het naar mijn leraar en ging slapen, want ik was kapot (in de middag kan ik veel beter slapen dan ’s nachts :o). Om 5 uur kroten gesneden en we gingen koken. Ik at aardappeltjes met krootjes en Timo en Shirley aardappeltjes met witlof. Ik vond het in ieder geval erg lekker! Daarna gingen we het cadeau voor Piaget inpakken en hebben we er nog een foto van ons bijgedaan. Het ziet er leuk uit! In de avond zag ik dat ik een mailtje terug had van Scotto, waarin stond dat het onderwerp niet goed was.. Dus daarna heb ik de hele avond gespendeerd aan het vinden van een nieuw onderwerp.. tot dusver niet veel verder gekomen. Maar misschien doe ik het over de geopolitieke onenigheden over indium..? Ik mail hem morgen wel! Estate heeft kaartjes geregeld voor een Oud en Nieuw feest, dus dat is ook erg leuk om naar uit te kijken. Nu ga ik maar eens proberen te slapen, want anders hou ik mijn routine er niet helemaal meer in :p. Tot morgen!