Eerste sneeuwval - Reisverslag uit Besançon, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Eerste sneeuwval - Reisverslag uit Besançon, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Eerste sneeuwval

Blijf op de hoogte en volg Leonie

20 November 2013 | Frankrijk, Besançon

Vandaag werd ik wakker en ging gelijk achter de computer om nog een goed onderwerp te vinden voor mijn PowerPoint van géopolitique. Ik ontbeet en bekeek het weerbericht: het zou binnenkort een beetje gaan sneeuwen! :D Ik deed mijn schoenen aan en kort daarna klopte Shirley al aan. Ik deed hem open –uhhh.. ik probeerde hem open te doen- en de deur bleef dicht. Mijn slot was vandaag echt (heel bijna) kapot en dacht serieus dat ik vast zat haha! Gelukkig deed ie het na veel gedram en opnieuw geprobeer wel :). Shirley vroeg of ik al naar buiten had gekeken en ik deed snel de gordijnen open.. SNEEUW!! Het grasveld was wit en sommige bomen waren niet meer zo groen; het had een beetje gesneeuwd vannacht! Echt super leuk! We gingen samen naar Piaget. We kwamen aan bij haar lokaal en we hadden een cadeau meegebracht: allemaal Nederlandse spulletjes: kruidnoten, haagse hopjes, stroopwafels, drop, klompjes, hagelslag en last but not least: een foto van ons bij de Arc de Triomphe. Ze vond het super! Ze was helemaal enthousiast en we legden uit wat alles zo’n beetje was. Daarna gingen we naar de les media. Daar ging ik met Marloesje whatsapp’en en heb ik sommige dingen van de les meegekregen. Het was alleen weer eens onmogelijk het bij te houden en hij gaf dit keer definities die een Frans iemand niet eens zou kunnen opschrijven volgens mij. Na de les vroegen we of we dezelfde toets kregen als de rest en hij zei van wel, maar dat het milder wordt beoordeeld. Daarna naar huis en GTST kwam weer op mijn beeldscherm. Ik zocht weer verder naar onderwerpen voor géopolitique en heb gelijk Scotto gemaild of het goed was. Daarna klopte Shirleeeh aan en ze zei dat zij en Timo naar de stad gingen om chocomelk te drinken. Ik moest nog lunchen dus bleef thuis. Ik maakte weer een heerlijk stokbroodje klaar en in de middag heb ik bronnen gezocht en heb ik gewoon gecomputerd. Gelukkig mailde Scotto terug dat het onderwerp goed was: geopolitiek van schaarse grondstoffen in de wereld. Dit gaat interessant worden! Ik zat de hele middag vol van mijn lunch en om kwart voor 6 klopte Shirley weer aan. We gingen wraps maken! We aten ze op in haar kamer en hebben nog tactieken bedacht om onder de Franse les van volgende week uit te komen.. Nouja, les… dat kan je het niet noemen. Collette noemt het liever “un petit concert secret”. Nu zit ik weer een beetje te computeren en hoop dat mijn wc snel ophoud met geluid maken, anders moet ik het alsnog melden xD. Ik ga maar niet te laat slapen vanavond. Morgen weer 8 uur op school zijn. Ajuuu!! Xx’

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Besançon

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 84357

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: